Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 3

Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 3

Platforma sklepowa

W pierwszych dwóch częściach poradnika: Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz.1 i Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 2 wspominaliśmy m.in. o uniwersalnej metodzie, pozwalającej wybrać najlepszy system sklepowy. Ważnym etapem, podczas procesu wyboru sklepu internetowego, jest określenie priorytetowych modułów i funkcji sklepu internetowego, które zachęcą klientów do zakupów.

platforma sklepowa e-commerce

Ważne funkcje i moduły sklepu internetowego

Moduły na stronie sklepu, które pomagają zwiększyć sprzedaż to m.in.: lista produktów, które klienci przed chwilą oglądali (zachęcają do powrotu na stronę produktu), opinie o sklepie i znaki jakości (budzą zaufanie u klientów), slajdy z promocjami i ofertą specjalną (namawiają do zakupu), formularz subskrypcji newslettera (tworzy więź z klientem), wtyczki do serwisów społecznościowych (cel to tania reklama i marketing).

Warto zainteresować się także opcją zintegrowania systemu z hurtowniami (tzw. sprzedaż przez dropshopping), polegającą na sprzedaży asortymentu, który fizycznie nie został jeszcze zakupiony do sklepu. W tej opcji to hurtownie przechowują i wysyłają twowar dla Twoich klientów.

platforma sklepowa e-commerce

Marketing i platforma sklepowa

Szczególne moduły i funkcje pozwalają prowadzić działania marketingowe za pośrednictwem platformy sklepowej. Jedną z nich jest opcja prowadzenia bloga, który bywa prawdziwą dźwignią handlu, ponieważ wartościowe treści są dobrze oceniane przez Google i dzięki temu generują znaczny ruch na stronie. Aby artykuły na blogu przyciągnęły potencjalnych klientów i finalnie przełożyły się na sprzedaż, warto obok treści wyświetlać listę listę kategorii w sklepie i zdjęcia produktów objętych promocją. Inne możliwości przywiązania klientów do sklepu internetowego to na przykład funkcja udzielania kuponów zniżkowych i wprowadzenie systemu lojalnościowego (zbieranie punktów dla określonych korzyści).

Duże profity może przynieść nam tzw. sprzedaż wielokanałowa, dlatego warto sprawdzić z jakimi innymi kanałami jest zitegrowana dana platforma sklepowa. Można sobie znacząco ułatwić prowadzenie sklepu internetowego poprzez porównywarki cen, sklepy na serwisach społecznościowych (np. Facebook), domy handlowe czy powiązanie z paltformami sprzedażowymi typu Allegro. Dlatego konieczna będzie funkcja aktualizowania na bieżąco stanu magazynowego, uwzględniająca zakupy z róźnych źródeł.

Więcej na temat ważnych funkcji i modułów sklepu internetowego już niedługo w artykule: Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 4

Dodaj komentarz