Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 1

Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 1

Platforma sklepowa

Platforma sklepowa to inaczej sklep internetowy z oprogramowaniem, które odpowiada za zarządzanie produktami,  magazynem, sprzedażą, dostawami, wysyłkami i wieloma innymi rzeczami. System sklepu to inaczej CMS e-commerce (system zarządzania treścią e-commerce). Skąd wiedzieć, która platforma sklepowa będzie odpowiednia dla danego rodzaju produktów i usług? Jak wybrać jeden z pośród dziesiątków systemów dostępnych obecnie na rynku? Oto kilka wskazówek jak dokonać tego w sposób szybki i bezproblemowy.

platforma sklepowa

Sklep na platformie sklepowej czy na własnym serwerze?

Zanim przejdziemy do omówienia szczegółówych kryteriów wyboru platformy sklepowej, trzeba rozróżnić dwa rodzaje systemów sklepowych. Pierwszy rodzaj wymaga instalacji na własnym serwerze, natomiast drugi działa w obrębie internetowej platformy sklepowej. Warto zwrócić uwagę szczególnie na ten ostatni, ponieważ zazwyczaj stanowi on kompletny zestaw funkcji i nie wymaga instalowania kolejnych dodatków.

Platformy sklepowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, ponieważ nie musimy wydawać ich na serwer, instalację systemu, aktualizacje, kopie bezpieczeństwa, wtyczki i rozszerzenia do systemu, itd. Oczywiście w zamian za to ułatwienie należy regularnie uiszczać opłaty abonamentowe. Ich koszt zalezny jest od naszych wymagań – to znaczy od ilości funkcji, w jakie będzie wyposażony nasz sklep na platformie.

sklep internetowy

Ograniczone zaufanie względem recenzji

Platformy sklepowe często są recenzowane w Sieci przez fachowców i zwykłych użytkowników, ale ponieważ systemy sklepowe szybko się rozwijają, ich opinie i oceny mogą szybko się dezaktualizować.  Drugim ważnym powodem, dla którego nie nalezy ufać internetowym recenzjom to ich zdawkowość i uproszczenia. Wynika to m.in. z tego, że aby rzetelnie opisać wszystkie funkcje danego systemu sklepowego, należałoby stworzyć tekst o znacznej objętości. Autorzy recenzji zazwyczaj skupiają się tylko na plusach lub minusach danej platformy. Często pomijają ważne aspekty i elementy, więc zamiast recenzji dużo lepszym rozwiązaniem jest przetestowanie wybranych opcji.

Jak testować platformę sklepową?

Jeśli lista platform sklepowych wartych przetestowania została już ustalona i jest w miarę krótka, to można poświęcić czas na zgłębienie szczegółów każdej z nich. Ale w praktyce testowanie nawet kilku pierwszych wyników, jakie podpowie nam internetowa wyszukiwarka, jest zbyt czasochłonne dla przeciętnego internauty zainteresowanego zakupem ui uruchomieniem platformy sklepowej. Pojawia się także problem z określeniem tych funkcji, które należy sprawdzić priorytetowo w pierwszej kolejności. Dlatego warto zacząć od określenia funkcji, które są najważniejsze i według nich wybrać system, który je posiada i ma dobre noty, właśnie z tego względu.

Już wkrótce ciąg dalszy: Platforma sklepowa: jak ją wybrać? cz. 2

 

Dodaj komentarz