Polerowanie lakieru samochodowego jest idealnym rozwiązaniem dla tych kierowców, którzy chcą znacząco wydłużyć żywotność karoserii i poprawić jej efekt wizualny. Coraz popularniejszą alternatywą dla polerowania maszynowego jest ręczne polerowanie lakieru, które można wykonać samodzielnie w garażu.
Dlaczego warto polerować lakier?
Ręczne polerowanie lakieru samochodowego to olbrzymia oszczędność pieniędzy zwłaszcza, że maszynowa polerka jak powszechnie wiadomo nie należy do najtańszych wydatków. Samodzielne polerowanie doskonale sprawdzi się przede wszystkim w przypadku ostrych krawędzie. Polerowanie maszynowe przynosi satysfakcjonujący efekt jedynie na płaskich powierzchniach. Ręczne polerowanie lakieru jest bardzo efektywne, ale pamiętać należy o tym, że wymaga one zdecydowanie większego nakładu pracy.
O czym powinniśmy pamiętać podczas polerowania lakieru?
Przy polerowaniu nadwozia warto skorzystać z pomocy specjalnego wosku polerującego. Mowa tutaj oczywiście o profesjonalnych pastach, które w swoim składzie zawierają domieszkę środków polerskich. Dzięki metodzie ręcznej można praktycznie całkowicie pozbyć się zabrudzenia, które niestety wżera się w lakier. Dzięki ręcznemu polerowaniu istnieje również możliwość stopniowego wyrównania koloru. Po ręczne polerowanie lakieru powinny sięgnąć przede wszystkim ci kierowcy, którzy chcą raz na zawsze rozwiązać problem z utlenianiem lakieru.
Jaki sprzęt do ręcznego polerowania lakieru?
Ręczne polerowanie lakieru przyniesie satysfakcjonujący efekt tylko wtedy, gdy postawi się na wspomniane powyżej preparaty, jak i również gdy wybierze się specjalne akcesoria. Mowa tutaj przede wszystkim o padach polerskich i specjalnych uchwytach. W ostatnim czasie dużym zainteresowaniem cieszą się również specjalne gąbki polerskie, które są bardzo precyzyjnie i zapewniają doskonałą jakość wykończenia lakieru. Wysokiej jakości gąbki polerskie od renomowanego producenta bez problemu poradzą sobie nawet z bardzo ciężkimi zarysowaniami. Alternatywą dla gąbek są wspomniane powyżej pady mikrofibrowe i futra polerskie. Pamiętać należy jednak o tym, że są one zdecydowanie bardziej agresywne. Nieumiejętne posługiwanie się futrami polerskimi, może spowodować niestety przetarcie lakieru. Szczególną ostrożność należy zachować na rantach i przetłoczeniach.
Zastanawiać jak pozbyć się problemu z ryskami na nowym lakierze sprawdź jak temu zapobiegać Car Wrapping – czyli oklejanie samochodów folią