Posiadanie strony internetowej sprzedającej produkty lub usługi to świetny sposób na zarabianie pieniędzy. Aby uzyskać większość kliknięć, musisz być na szczycie. Dana strona internetowa nie ma łatwego zadania w dotarciu na szczyt. Na szczęście istnieje wiele trywialnych i nie trywialnych metod, które mogą przyczynić się do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

W pozycjonowaniu stron ważna jest ich kolejność. Określają go setki parametrów, z których większość nie jest znana opinii publicznej. Duży wpływ strony internetowe i ich ranking mają algorytmy Google. Istnieje również pewna przypadkowość, która komplikuje ocenę kampanii SEO. Najlepszym sposobem na wykrycie niewłaściwych metod lub pozytywnych zmian jest codzienne śledzenie. Optymalizacja strony też jest ważnym czynnikiem sukcesu, aby móc ściągnąć większa ilość potencjalnych klientów.

Jak śledzić pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron www można śledzić ręcznie. W większości przypadków do śledzenia pozycji rekomendowane są dedykowane narzędzia. Zazwyczaj takie narzędzia śledzą ranking strony i liczbę linków zwrotnych. Kolejną zaletą korzystania z narzędzia śledzącego jest automatyczne przechowywanie codziennych wyników w bazie danych. Największą wartość w śledzeniu pozycji strony za pomocą dedykowanych narzędzi ma graficzna reprezentacja parametrów śledzenia.

Każdy skok, czy to w dół, czy w górę, odzwierciedla jakąś zmianę na stronie, zmianę w strukturze linków lub zmianę w algorytmie rankingu. Dla tych ostatnich nie ma łatwego rozwiązania, ale w przypadku wszystkich zmian SEO i kampanii możesz bezpośrednio zobaczyć ich efekty.

Najlepsze narzędzie do śledzenia pozycji w rankingu

Uważamy, że SEMrush jest najlepszym narzędziem do śledzenia pozycji SEO na rynku. Jest to wszechstronny zestaw narzędzi, który pomaga w optymalizacji strony www.

SEMRush cieszy się zaufaniem wielu specjalistów ds. Marketingu i można go używać do wyszukiwania słów kluczowych, linków zwrotnych, analizowania konkurencji, monitorowania kampanii w mediach społecznościowych itd.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?
optymalizację strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej – co zrobić by być SEO?

Ścieżka kariery zawodowej specjalisty SEO może przebiegać bardzo różnie. Najczęściej zaczyna się ona od stażu w agencji SEO lub w dziale marketingu dużej firmy, która zatrudnia samodzielnego pozycjonera. Daje to solidne podstawy, a także umożliwia nabycie cennego doświadczenia. Specjalista od pozycjonowania stron www powinien potrafić:

  • przemieszczać się w kodzie strony www,
  • posługiwać się konsolą CMD i Terminalem Maca – do przygotowywania np. plików wykonywanych w tle czy hurtowo zmieniające jakieś rzeczy,
  • korzystać z FTP klienta,
  • sprawnie poruszać się po najpopularniejszych skryptach sklepu internetowego i CMSach np Shoper, Presta, WOO oraz kilka innych;
  • przyspieszać wczytywanie się danej strony,
  • umiejętność napisania poprawnego tekstu na stronę internetową (również językowe) zoptymalizowanego pod słowa kluczowe,
  • przeanalizować słowo kluczowe pod względem jego potencjału z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi darmowych i płatnych,
  • korzystać z arkusza Excel, Google Sheets, Power Point, które stanowią podstawowe narzędzie pracy.
  • sprawną analizę konkurencji,
  • linkowanie wewnętrzne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Proces pozycjonowania strony sklepu internetowego, którego celem jest podniesienie pozycji fraz kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. W efekcie posiada większą widoczność w wyszukiwarce Google, co może prowadzić do uzyskania wyższego ruchu organicznego. Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na wdrażaniu działań on-site oraz off-site. To przede wszystkim optymalizacja poszczególnych elementów witryny, tworzenie treści oraz pozyskiwaniu wartościowych linków. Istotne jest także prowadzenie działań wspierających user experience, dzięki którym e-commerce zaczyna notować wyższy współczynnik konwersji.

Zapraszamy też nasz inny wpis: https://www.xlblog.pl/podstawowe-zasady-projektowania-stron-internetowych/