W jakich celach wykorzystywana jest tektura?
Wystarczy przejść się do pobliskiego sklepu aby zauważyć, że tekturowe opakowania są obecne w naszym codziennym życiu na każdym kroku. Materiał jakim jest tektura wykorzystywany jest przez producentów coraz częściej ze względu na swoje liczne pozytywne właściwości. W tej publikacji postaramy się zatem sprawdzić w jakich celach wykorzystywana jest tektura i co sprawia, że cieszy się tak dużą popularnością.
Zacznijmy od zdefiniowania czym dokładnie jest tektura. Otóż to nic innego jak gruba masa papierowa która może mieć nawet do czterech milimetrów grubości. Tekturę tworzy się poprzez sklejanie ze sobą kilku warstw papierniczej masy. Do stworzenia takowej masy można wykorzystać makulaturę czy też włókna ścieru drzewnego. Oprócz tego czasami do takiej masy dodawane są składniki chemiczne, które mają na celu uodpornienie tektury na kontakt z wodą czy też zwiększenie jej wytrzymałości.
Jeżeli natomiast tekturę powleczemy specjalną folią spożywczą to będzie można ją wykorzystać jako znakomity środek do przechowywania żywności. Zdarza się także iż tektura wykorzystywana jest do druku offsetowego.
Trzeba też zdawać sobie sprawę iż na rynku występuje kilka rodzajów tektury. Mowa tutaj o tekturze szarej, białej, powlekanej. Występują też dwa różne rodzaje tektury pod względem formy. Tektura falista jak i lita.
Istotne jest również to, że tektura falista występuje w kilku odmianach. Może bowiem być ona wykonana jako fala B, fala C lub też fala E.
W przypadku tektury litej najczęściej spotkać można ją jako opakowanie przedmiotów z takich branż jak kosmetyczna czy też farmaceutyczna. Tektura lita służy też jako surowiec do wykonania opakowania w branży obuwniczej i odzieżowej. W dużym skrócie sprawdza się ona tam, gdzie produkty nie potrzebują dużej sztywności czy też wytrzymałości.
Tektura to także bardzo wdzięczny materiał do aplikowania na nim nadruku. Dlatego pełni ona istotną rolę w procesie marketingowym. Pudełko z logo firmy czy też firmowym nadrukiem z pewnością pomaga w budowaniu świadomości danej marki.