W jaki sposób reagować na negatywne komentarze klientów?
Internet to miejsce gdzie klienci dzielą się swoimi opiniami oraz wrażeniami ze współpracy z różnego rodzaju firmami. Niestety nie zawsze ich opinie są pozytywne. Bardzo często zdarza się, że na temat danej firmy pojawiają się bardzo negatywne komentarze. Odpowiednia reakcja na tego rodzaju komentarz stanowi klucz do tego czy w internetowym biznesie odniesiemy sukces. W tym artykule skupimy się zatem na tym w jaki sposób reagować na negatywne komentarze klientów w Internecie.
Kluczem do sukcesu jest postawienie na dialog. W chwili obecnej największą liczbę opinii – zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych można odnaleźć w portalach społecznościowych. Pozytywne komentarze to znakomita forma promocji danego biznesu. Klienci widzą je i od razu nabierają większego zaufania do naszych usług czy też produktów. Niestety analogicznie sytuacja wygląda z negatywnymi komentarzami. Trzeba zatem wiedzieć jak tego rodzaju niebezpieczeństwo zgasić już w zarodku. Odruchową reakcją wielu przedsiębiorców będzie zapewne usunięcie nieprzychylnego komentarza w social mediach. Lepszą drogą będzie jednak dialog z klientem. Należy zatem odnieść się do opinii klienta w kulturalny sposób i postarać znaleźć się z nim nić porozumienia.
Jeżeli przeanalizujemy sytuację i uznamy iż negatywna opinia klienta jest w jakimś stopniu zasadna to warto zaoferować mu stosowaną rekompensatę. Darmowy rabat na kolejne zakupy, jakiś firmowy gadżet czy też inny upominek.
Zawsze istniej jednak niebezpieczeństwo iż klienci będą starać się wykorzystać fakt iż jako firma staramy się w taki właśnie sposób załagodzić negatywne komentarze i będą dodawać tego rodzaju opnie zupełnie bez uzasadnienia. Warto w takim wypadku zabezpieczyć się przed tego rodzaju wykorzystywaniem ze strony klientów i całość komunikacji z niezadowolonym petentem przenieść na prywatną drogę korespondencji.
Kluczem do dobrego reagowania na negatywne komentarze to bycie zawsze przygotowanym. Pewnych opinii nie da się niestety uniknąć. Trzeba więc zawsze zadbać o szybką i odpowiednią reakcję. Warto zatem opracować już zawczasu stosowne procedury które pozwolą odpowiednio reagować. W przypadku negatywnych komentarzy zawsze warto starać się przenieść komunikację na drogę prywatną przez co unikniemy rozprzestrzeniania się fali negatywnych treści a z każdym klientem będziemy mogli indywidualnie przedyskutować kwestię załagodzenia kryzysu jaki powstał.