W jaki sposób polepszyć konwersję w sklepie www?

Aby sklep internetowy był opłacalny musi być on w stanie przekonać klientów swoim wyglądem, ofertą i funkcjonalnością do dokonania zakupu. Przez częste błędy w samym projekcie sklepu często jest to jednak bardzo trudne. Skomplikowany proces płatności czy nieczytelne opisy potrafią skutecznie zniechęcić klientów do dokonania transakcji. W tym artykule postaramy się zatem odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób polepszyć konwersję w sklepie www.

konwersja w sklepie

konwersja w sklepie

Zacznijmy zatem od tego iż nadal istnieje bardzo dużo sklepów które zmuszają niejako użytkownika do rejestracji a przy tym nic mu nie oferują za tego rodzaju wysiłek. Nadal są też sklepy w przypadku których trzeba dobrze wytężyć wzrok aby odnaleźć przycisk odpowiedzialny za dodanie produktu do koszyka. Zanim zatem przystąpimy do jakiś mało znaczących ulepszeń upewnijmy się iż wszystkie podstawowe kwestie związane z procesem zakupowym są należycie przygotowane.

Pierwszym krokiem do polepszenia konwersji będzie danie klientowi możliwości wyboru formy płatności i odbioru jaki mu najbardziej odpowiada. Budujmy też zaufanie u klienta jasno pokazując jak prezentują się koszty wysyłki od razu na stronie produktu.

Warto też przyjrzeć się temu z jaką częstotliwością klienci natrafiają przechodząc z reklamy na produkty które już są całkowicie niedostępne w naszej ofercie lub mają bardzo długi czas dostawy. Kampania reklamowa kierująca do wspomnianych produktów potrafi bardzo mocno obniżyć współczynnik konwersji na stronie sklepu www. Ponadto postarajcie się prowadzić takie działania marketingowe które będą wycelowane do odpowiednio dobranych grup docelowych.

Jak więc widzicie kluczem jest odpowiedni audyt kampanii marketingowych i samego procesu zakupowego przez jaki musi przejść klient aby je możliwie uprościć i ułatwić. Na samym końcu można przystępować do testów typu A/B.

Według wielu ekspertów konwersja w dobrze przygotowanym sklepie internetowym powinna wahać się od około dwóch do dwóch i pół procenta.
Podsumowując więc aby polepszyć konwersję trzeba ustalić dokładnie nasze źródła konwersji. Czy jest to reklama AdWords, wyszukiwarka internetowa czy też porównywarka cen. Następnie należy usunąć źródła które nie przynoszą korzyści i maksymalnie uprościć sam proces rejestracji ( adres e-mail i hasło są absolutnie wystarczające ). Następnie trzeba pamiętać o skróceniu procesu zakupowego do najlepiej tylko dwóch etapów.