Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Tworzenie spersonalizowanej kampanii reklamowej

Tworzenie spersonalizowanej kampanii reklamowej

Tworzenie spersonalizowanej kampanii reklamowej

W obecnych czasach aby dotrzeć do klienta trzeba podejść do każdego z potencjalnych kupujących w indywidualny sposób. Klient musi poczuć się wyjątkowy, gdyż bez tego trudno będzie zachęcić go do zakupu. Dlatego tak ważne jest tworzenie spersonalizowanej kampanii reklamowej.

spersonalizowany marketing

spersonalizowany marketing

Jak pokazują statystyki ponad połowa klientów nie ma nic przeciwko aby ich dane zostały wykorzystane w celu zaprezentowania im zniżek na różnego rodzaju towary którymi mogą być zainteresowani. Z tego też względu e-maile  imieniem klienta w powitaniu czy też spersonalizowane rabaty na produkty nie stanowią niczego dziwnego.

Jak zatem przygotować spersonalizowaną kampanię reklamową? Pierwszym krokiem powinno być zebranie istotnych informacji. Sprawdź bazę swoich klientów i wykorzystaj zgromadzone dane do segmentacji odbiorców. Przydatne w tym celu mogą okazać się też narzędzia takie jak zaawansowana analityka od Google czy też Facebookowe Insight za pomocą których masz możliwość zbadania zachowań i preferencji danej grupy klientów.

Przed stworzeniem spersonalizowanej kampanii marketingowej zastanów się do kogo zamierzasz  skierować swój przekaz. Musisz mieć świadomość, że zupełnie inne treści będą przykuwać uwagę kobiet a zupełnie inne mężczyzn. Od czego zacząć?
W związku z tym warto postawić na stworzenie person. Analizując dostępne dane można stworzyć kilka profili naszych klientów – będą to wspomniane persony. Posiadając już profile osobowe będzie można w skuteczny sposób stworzyć odpowiednie kampanie reklamowe które będą stanowić odpowiedź na potrzeby danego profilu klienta.

Podstawą sukcesu jeżeli chodzi o spersonalizowany marketing jest też automatyzacja. Należy skorzystać z pomocy nowoczesnych narzędzi do automatyzacji personalizowania użytkowników. Poprzez różne algorytmy będziesz w stanie stwierdzić co trzeba będzie zmienić w układzie na stronie sklepu aby doświadczenia zakupowe klientów były znacznie lepsze.

Na sam koniec pamiętaj iż przygotowaną, spersonalizowaną kampanię należy cały czas bacznie analizować i optymalizować. Warto przeprowadzać testy typu AB aby zobaczyć która grafika bardziej zachęca klientów do kliknięcia. Dzięki temu będziemy w stanie cały czas ulepszać naszą kampanie i uzyskiwać coraz to lepsze rezultaty.

 

Dodaj komentarz