Techniki SEO których należy unikać
Istnieje wiele podejść do tematu pozycjonowania stron www. Niektóre możemy określić jako uczciwe i zaliczyć je do technik white seo a niektóre do wątpliwych moralnie i nazwać je black hat seo. Postaramy się wam dzisiaj opisać techniki SEO których należy unikać jeżeli chcecie być pewni, że nie narazicie się na żadne sankcje dla waszej witryny ze strony wyszukiwarki Google.
Jakich zatem technik pozycjonowania należy się wystrzegać? Po pierwsze trzeba unikać kupowania linków. Jest to jedna z popularniejszych metod pozycjonowania ale równocześnie bardzo niebezpieczna. Tego rodzaju rozwiązania opierają się zazwyczaj na automatycznym umieszczeniu linków do naszej strony na dużej ilości mało wartościowych stron. Zamiast pozytywnego efektu możemy więc spodziewać się efektów negatywnych. W niedługim czasie algorytm Google rozpozna tego rodzaju działania i nasza strona spadnie w wynikach wyszukiwania.
Inną rzeczą jakiej radzimy nie stosować to umieszczanie spamu na blogach. Zamieszczanie komentarzy typu spam czyli nic nie wnoszących do dyskusji na blogach o różnej tematyce to technika która jest bardzo źle widziana w oczach Google i może łatwo spotkać nas za nią odpowiednia kara. Jeżeli chcemy już umieszczać linki w komentarzach na blogach to publikowane tam treści powinny mieć jakąś wartość merytoryczną, odnosić się bezpośrednio do artykułu i wnosić coś do dyskusji.
Następną techniką której należy unikać to tak zwane keyword stuffing czyli całkowicie nienaturalne upychanie dużej ilości słów kluczowych w treści danej strony co ma w teorii pomóc w jej pozycjonowaniu.
Kolejną rzeczą jakiej należy unikać to powielanie contentu. Kopiowanie i umieszczanie na swoich stronach tego samego contentu jest bardzo źle widziane przez roboty wyszukiwarek. Google jest w stanie sprawdzić gdzie dana treść była najpierw opublikowana i przez to znacząco obniżyć pozycję strony która używa zduplikowanych treści.
Cloaking to następna technika której powinno się unikać. Opiera się ona na prezentowaniu odmiennej treści robotom Googla od tej jaką widzą użytkownicy. Używanie tego rodzaju podejścia to obecnie proszenie się o nałożenie bana przez wyszukiwarki.