Skuteczna sprzedaż
Chyba każdy ze sprzedawców zajmujących się sprzedażą swoich produktów w internecie dąży do maksymalizacji zysków. Skuteczna sprzedaż w internecie nie jest jednak sprawą prostą. Wymaga podjęcia szeregu działań, które dopiero w rezultacie przełożą się na wzrost sprzedaży. Dzisiaj przedstawimy kilka metod które pomogą wam rozwinąć waszą sprzedaż.
Pierwszą poradą jest rozważenie wprowadzenia do swojego sklepu internetowe spersonalizowanej oferty. W sieci łatwo prześledzić drogę jaką przebywa każdy z internautów. Wykorzystuje się do tego na przykład pliki cookies które zawierają niezwykle cenne informacje dla sprzedawców. Przez wykorzystanie tych danych i wdrożenie spersonalizowanej oferty do sklepu www będziesz w stanie zapewnić każdemu z odwiedzających sklep klientów ofertę idealnie dopasowaną do jego potrzeb. Klient zobaczy jedynie te produkty które go zainteresują, a przez to znacząco zwiększa się szansa, że dokona on finalnie zakupu. Spersonalizowana oferta pomaga więc znacząco podnieść konwersję i odciąża sprzedawcę od odpowiadania na pytanie klientów w stylu w czym mogę pomóc.
Bardzo istotne są również opinie o naszych usługach i produktach. Nic nie podnosi sprzedaży tak dobrze jak zadowolony klient. Szczególnie taki który zostawi pochlebną opinię i potwierdzi fachową obsługę oraz sprawną realizację zamówienia. Z tego też względu należy wszelkimi dostępnymi metodami zachęcać kupujących do pozostawienia opinii o naszym sklepie i produktach. Tego rodzaju opinie powinny znaleźć się zarówno na głównej stronie sklepu jak i na karcie produktu.
Nie bez znaczenia będzie również wykorzystanie metod cross-sellingu i up-sellingu. Klient zazwyczaj zawita do naszego sklepu ponieważ szuka konkretnego produktu. Często jednak porównuje cechy jedno produktu do drugiego. Warto zatem ułatwić mu podjęcie decyzji. Świetnie sprawdzą się tutaj właśnie dwie wymienione wcześniej techniki sprzedażowe. W przypadku cross-sellingu pokaż klientowi, że jeżeli sprzedajesz telefony komórkowe to masz w swojej ofercie również pokrowce dedykowane do danego modelu. Przy wykorzystaniu up-sellingu pokaż, że w twojej ofercie znajduje się na przykład również model telefonu z większą pamięcią który będzie o kilka procent droższy. Inną pomocną metodą będzie przedstawienie produktów które zakupili pozostali klienci – prosty tekst w stylu ,,klient, który kupił ten telefon zakupił również…” bardzo pomoże w tym aby skuteczna sprzedaż stała się udziałem również waszego sklepu.