Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Rola opakowań w handlu internetowym

Rola opakowań w handlu internetowym

Rola opakowań w handlu internetowym

Na przestrzeni ostatnich lat możemy zauważyć bardzo dynamiczny wzrost zainteresowania klientów zakupami w internecie. Daje to ogromną szansę wielu przedsiębiorcom aby znacząco zwiększyć swoje obroty. Wzrost popularności zakupów przez internet stawia też jednak przed sprzedającymi zupełnie nowe wyzwania. Na znaczeniu zyskuje coraz bardziej jakość obsługi klientów czy też terminowość dostarczenia przesyłek z zamówieniem. Sprawia to, że również same opakowania w jakich produkt trafia do klienta zyskuje na znaczeniu. Właśnie w tym artykule skupimy się na omówieniu tego jaka jest rola opakowań w handlu internetowym.

Rola opakowań w handlu internetowym

Rola opakowań w handlu internetowym

Mimo, że handel w sieci jest bardzo młodą dziedziną to już teraz blisko połowa sprzedających właśnie w tej drodze docierania do klienta upatruje swoje główne źródło dochodu. Klienci w obecnych czasach doceniają bowiem wygodę jaką dają tego rodzaju zakupy internetowe. Mogą w końcu dokonać zakupu w dowolnym momencie.

Sprzedawcy uciekają się wiec do różnych metod aby przekonać do siebie konsumentów. Mogło by się wydawać iż najpopularniejszym sposobem walki o klienta jest ten związany z ceną. Jak jednak pokazują badania klienci są w stanie zapłacić więcej za produkt jeżeli zaoferujemy im wyższą jakość i bezpieczeństwo.

Musimy w tym miejscu nadmienić iż opakowanie nie ma już wyłącznie funkcji ochronnej czy też informacyjnej ale jest też skutecznie wykorzystywane do promocji. Budowanie świadomości marki jest bowiem jednym z kluczowych elementów pozyskania klienta w obecnych czasach. Można właśnie do tego celu wykorzystać opakowania. Ciekawe i wyjątkowe pudełka w jakich produkt trafia do klienta będą w ten sposób postrzegane jako wartość dodana danego zamówienia. Jednocześnie pozwolą utrwalić nasz wizerunek firmy w pamięci odbiorcy. Wyjątkowe opakowanie sprawia, że klient czuje się wyróżniony. Ma świadomość, że obcuje z czymś wyjątkowym co zostało przygotowane specjalnie dla niego.

Personalizacja opakowań jest zatem znakomitym sposobem na osiągnięcie tego celu. Nadruk z logo sklepu czy też hasłem reklamowym i dodanie do niego imienia klienta sprawiają, że pudełko staje się niezwykle skutecznym narzędziem reklamowym.

Dodaj komentarz