Jak przekonać użytkowników do kliknięcia w reklamę?
Zapewne każdy reklamodawca korzystający z Google AdWords chciałby aby jego reklamy zawsze wyświetlały się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Rzeczywistość jednak sprawia, że często trzeba konkurować z reklamodawcami którzy na swoje kampanie przeznaczają znacznie większe budżety i wtedy trudno o uzyskanie zadowalającego wyniku. Na całe szczęście nie stoimy jeszcze w takiej sytuacji na przegranej pozycji. Mamy bowiem możliwość lepszego wyeksponowania naszej reklamy dzięki tak zwanym rozszerzeniom reklamy. W tym artykule omówimy jak przekonać użytkowników do kliknięcia w reklamę przy użyciu własnie rozszerzonej reklamy Adwords.
Opcja rozszerzonej reklamy istnieje w AdWords już od jakiegoś czasu i ciągle rozwijana jest o nowe opcje rozszerzeń które pozwalają ulepszyć reklamy i zawrzeć w nich coraz to więcej istotnych i przydatnych dla klientów informacji. Same rozszerzenia nie tylko pozwalają lepiej zaznaczyć naszą reklamę ale też zwiększają jej widoczność poprzez swój rozbudowany format oraz zwiększenie współczynnika CTR.
Tak więc ręczne rozszerzenia można dodawać, edytować jak i usuwać. Mają one za zadanie uzupełnić standardowe wersje reklam tekstowych w wyszukiwarce. Co bardzo istotne dzięki wykorzystaniu reklam rozszerzonych twoje reklamy będą mogły zajmować teraz całą przestrzeń na ekranie urządzeń mobilnych. Z tego względu są one dużo bardziej atrakcyjne wizualnie i dostarczają od razu kompleksowej informacji o produkcie klientowi.
Ponadto samo kliknięcie w reklamę świadomego danego produktu użytkownika jest dużo bardziej opłacalne dla samego reklamodawcy. Pozwala to uniknąć przypadkowych kliknięć i zwiększa jednocześnie szansę na konwersję.
Jednym z rozszerzeń jest na przykład rozszerzenie linków do podstron. Dzięki nim do standardowej reklamy tekstowej można dodać linki prowadzące do konkretnych podstron znajdujących się w danym sklepie www. Przez wykorzystanie tego rodzaju rozszerzonej reklamy użytkownicy mogą przejść od razu na podstronę z interesującą ich promocją lub też produktami przez co zwiększa się konwersja.
Kolejną opcją jest wykorzystanie rozszerzeń objaśnień. Ta opcja ma za zadanie poinformować użytkowników o wyjątkowym charakterze danego produktu. Polega na dodatkowym opisie który składa się jedynie z 25 znaków i może promować na przykład wysyłkę towaru w ciągu jednego dnia czy też darmową dostawę.