Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak przekonać klienta do zakupu?

Jak przekonać klienta do zakupu?

Jak przekonać klienta do zakupu?

W czasach gdy zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu zyskują na coraz to większym znaczeniu mogło by się wydawać, że rozmowa telefoniczna z klientem to jedynie relikt przeszłości. Nic bardziej mylnego. Dobrze i sprawnie przeprowadzona rozmowa z klientem może mieć bardzo pozytywny wpływ na wyniki sprzedaży. Nie ważne czy klient dzwoni do działu reklamacji – każdą rozmową można pokierować w taki sposób aby zakończyła się ona sprzedażą. Przyjrzymy się dziś zatem jak przekonać klienta do zakupu w naszym sklepie.

jak przekonać do zakupu

jak przekonać do zakupu

Po pierwsze należy postawić na naturalność i odejście od utartego schematu rozmowy. Klienci dzwonią ponieważ chcą porozmawiać z kimś kto będzie reagował na ich odpowiedzi i pytania. Z tego też względu podczas rozmowy należy unikać używania gotowych schematów. Czytane czy też wyuczone na pamięć wypowiedzi brzmią sztucznie i jedynie odstraszą klienta. Klienci chętniej dokonają zakupu jeżeli nawiążemy z nimi emocjonalny kontakt.

Bardzo istotne jest też aby już na początku rozmowy zapytać dzwoniącego do nas klienta o samopoczucie. Według przeprowadzonych badań, w przypadkach gdy takie pytanie padło dużo częściej dochodziło do sprzedaży. Można też rozpocząć rozmowę od jakiegoś pozytywnego komentarza w stronę dzwoniącego klienta.

Nie bez znaczenia będzie również zwracanie się do klienta po imieniu. Już na początku konwersacji dowiedz się jak klient ma na imię i od tego czasu zacznij zwracać się do niego z wykorzystaniem imienia. Według przeprowadzonych badań, ludzie bardzo lubią słyszeć głos swojego imienia i są wtedy znacznie bardziej skorzy do nawiązania relacji z drugą stroną.
Wykorzystuj więc jak często się da zwroty typu ,,Pani Marto” czy też ,,Panie Macieju” itd.

Udowodnij również dzwoniącemu do ciebie klientowi, że twoje produkty są lepsze niż te które oferuje konkurencja. Podkreślanie zalet oferowanego towaru jest niezwykle istotne w sprzedaży. Na każdym kroku podkreślaj więc, że oferta twojej firmy jest pod tymi i tymi względami lepsza od tego co może zaoferować konkurencja.

Staraj się również inicjować dalszy ciąg rozmowy zadając otwarte pytania.

Dodaj komentarz