Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Podstawowe różnice pomiędzy SEO a SEM

Podstawowe różnice pomiędzy SEO a SEM

Podstawowe różnice pomiędzy SEO a SEM

Odniesienie sukcesu w biznesie w obecnych czasach jest praktycznie niemożliwe bez inwestycji w działania marketingowe. Wszystkie branże są niezwykle zatłoczone i bez wykorzystania każdej dostępnej szansy na wyróżnienie się jesteśmy praktycznie skazani na zapomnienie i porażkę. Skuteczna reklama obecnie odbywa się w głównej mierze w internecie za pośrednictwem naszej strony internetowej. Do promowania wykorzystywane są działania z zakresu SEO i SEM. Jeżeli nie wiesz czym różnią się one od siebie to ten artykuł skierowany jest właśnie dla Ciebie. Wyjaśnimy w nim podstawowe różnice pomiędzy SEO a SEM.

seo i sem

seo i sem

Zacznijmy zatem od SEO czyli technik mających na celu poprawienie pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania. Twoja strona internetowa może być najlepiej zaprojektowana i wykonana. Nie przyniesie jednak zysków jeżeli nie będą mogli jej znaleźć użytkownicy. Badania jasno pokazują, że na wpisane słowo klucz internauci klikają jedynie kilka pierwszych wyników wyszukiwania pomijając pozostałe.

Z tego też względu celem każdego biznesu powinno być sprawienie aby dana strona www znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Nie jest to niestety takie proste jak może się wydawać. Potrzebna do tego jest specjalistyczna wiedza oraz liczne działania powiązane z optymalizacją samej strony jak i szukaniu odpowiednich linków które będą do niej kierować.

Trzeba mieć także świadomość iż działania SEO wymagają czasu aby przynieść rezultaty. Nie ma zatem co wierzyć w obietnice ,,wbicia” danej witryny do Top 10 w ciągu kilkudziesięciu dni. Pierwsze efekty pozycjonowania bardzo często widoczne są dopiero po trzech miesiącach lub nawet dłuższych okresach czasu.

A czym zatem jest SEM? Są to działania które polegają na pozyskaniu tak zwanego płatnego ruchu. Można to osiągnąć na przykład poprzez wykorzystanie możliwości jakie daje Google Ads. Płacisz tam za każde kliknięcie użytkownika w twoją reklamę. Pozwala to szybko zwiększyć ruch na stronie a co za tym idzie sprzedaż ale wiąże się z dość sporymi kosztami.

Przygotowanie kampanii Google Ads jest teoretycznie kwestią prostą. Jednak bez specjalistycznej wiedzy możemy nie osiągnąć oczekiwanych rezultatów i sprawić, że kampania stanie się mniej efektywna niż mogła by być. Z tego też względu warto skorzystać z usług firm które zajmują się przygotowaniem profesjonalnych kampanii reklamowych takich jak http://e-prom.com.pl

Na jakie zatem działania zdecydować się? Na SEO czy też SEM? Otóż optymalnym rozwiązaniem jest wykorzystanie potencjału obu.

Dodaj komentarz