Narzędzia przydatne w optymalizacji treści pod pozycjonowanie
Posiadasz stronę internetową czy też firmowego bloga którego już od dłuższego czasu starasz się pozycjonować jednak twoje działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Zachodzisz w głowę co robisz nie tak, aby w końcu dojść do tego, że najprawdopodobniej będzie to miało związek z tym, że niewłaściwie prowadzisz działania z zakresu SEO. Szczególnie jeżeli mowa o publikowanych na stronie treściach. W tym poradniku postaramy się zatem przedstawić narzędzia przydatne w optymalizacji treści pod pozycjonowanie.
Jednym z rozwiązań takiego stanu rzeczy może być zlecenie działań z zakresu SEO profesjonalnej firmie. Innym, wzięcie sprawy w swoje ręce i optymalizowanie strony samemu ale w sposób rozsądny i przemyślany. Odrobina edukacji w zakresie technik pozycjonowania oraz odpowiednie narzędzia będą nam w tym celu jednak niezbędne. Oczywiście efekt naszej pracy nie będzie widoczny od zaraz. Włożona praca przyniesie efekt dopiero po upływie kilku tygodni ale na pewno będzie miała realne przełożenie na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania.
Poniżej prezentujemy zatem kilka narzędzi które będą pomocne w zwiększeniu widoczności danej strony www w wynikach wyszukiwania Google.
Pierwszy z przydatnych programów to Google AdWords KeyWord Planner. Narzędzie które pozwala odpowiednio wypozycjonować treści na stronie firmowej, blogu czy też podczas planowania kampanii reklamowej typu AdWords. Program ten jak sama nazwa wskazuje pozwala na badanie słów kluczowych. Podpowie ono które z nich będą najskuteczniejsze. Pozwoli też zbadać jak często dane słowo kluczowe było wyszukiwane co pozwoli zbadać jak wielki potencjał w nim drzemie.
Innym przydatnym narzędziem jest Google Trends. Oprogramowanie które pozwala na porównanie różnego rodzaju słów kluczowych oraz daje pogląd na to które z nich jest najczęściej wyszukiwane przez internautów. Pozwala to w prosty sposób zbadać jakich słów kluczowych najlepiej użyć oraz sprawdzić co aktualnie cieszy się największą popularnością wśród internautów.
Alternatywą dla narzędzi Google jest Keyword Tool czyli konkurencyjna aplikacja o bardzo zbliżonej funkcjonalności do dwóch opisanych powyżej.
Na sam koniec warto wspomnieć o Live keyword analisis czyli programowi który pozwoli na zbadanie zagęszczenia słów kluczowych w opublikowanym przez nas tekście.