Najczęstsze błędy podczas tworzenia kampanii AdWords

Reklamy AdWords to obecnie jeden z najbardziej skutecznych sposobów na reklamę własnej firmy czy też oferty w internecie. Decydując się na przeznaczenie określonej kwoty jako budżet kampanii zyskujemy pewność iż dotrzemy do określonej liczby klientów którzy nas interesują. Niestety wielu początkujących przedsiębiorców którzy sami przygotowują kampanie reklamowe w AdWords popełnia błędy które skutecznie mogą ograniczyć potencjał takiej kampanii. W tym artykule omówimy zatem najczęstsze błędy podczas tworzenia kampanii AdWords tak aby w przyszłości można było ich unikać i zwiększyć efektywność kampanii.

google adwords

google adwords

Zacznijmy zatem od najczęstszych błędów. Jednym z nich jest kierowanie kampanii na sieć wyszukiwania wraz z siecią reklamową. Tego typu kampanie które będą kierowane na oba rodzaje sieci będą miały automatycznie niższy CTR. Z tego też względu sprawdzanie i analizowanie efektywności słów kluczowych może być nieco utrudnione. Kampanie które mają docierać do obu sieci – wyszukiwania i reklamowej powinny być  tworzone osobno.

Następnym nagminnym błędem jest brak poprawnego nazewnictwa danej kampanii. Nazwa Nowa Kampania czy Kampania 2 nie mówią czego konkretnie dotyczy dana kampania. Dlatego też aby zachować porządek i  nie pogubić się w przygotowanych przez nas kampaniach dobrym zwyczajem będzie nazywanie ich adekwatnie do tego co mają rzeczywiście reklamować.

Innym przewijającym się błędem wśród początkujących jest tworzenie jednej grupy reklam z olbrzymia ilością przypisanych słów kluczowych. Błędny podział grup reklam lub też jego brak będzie w konsekwencji prowadził do niedopasowania reklam i znacząco utrudni optymalizację całej kampanii. Zatem odpowiedni podział grup reklam i dopasowanie ich do odpowiednich słów kluczowych jest jednym z głównych kroków do stworzenia bardzo dobrej kampanii.

Jeżeli mówimy o błędach nie można pominąć pomijania raportów wyszukiwania haseł podczas przygotowania listy słów kluczowych. Dzięki zapoznaniu się z raportem będziemy wiedzieli jakie słowa wpisywane są przez innych użytkowników w wyszukiwarkę. Pozwoli to nam znaleźć nowe słowa kluczowe które dopasujemy do już stworzonych grup reklam.

Na sam koniec trzeba wspomnieć o braku słów wykluczających. Poprzez wykluczanie słów w kampanii AdWords będziemy mieli dużo lepszą kontrolę nad stworzoną przez nas reklamą. Wykluczanie słów kluczowych ma przełożenie na współczynnik klikalności jak i pomaga obniżyć koszt CPC.