Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania strony internetowej

Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania strony internetowej

Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania strony internetowej

Wiele osób nie decyduje się na powierzenie działań z zakresu SEO firmom zewnętrznym, które specjalizują się w takowej działalności. Próbując pozycjonować na własną rękę często jednak z powodu braku wiedzy popełniają one błędy, które zamiast pomagać sprawiają, że pozycjonowanie stron www przyniesie efekty odwrotne od zamierzonych. W związku z tym w niniejszym poradniku przedstawimy wam najczęstsze błędy podczas pozycjonowania strony internetowej.

Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania strony internetowej

Najczęstsze błędy podczas pozycjonowania strony internetowej

Pierwszy najczęściej pojawiający się błąd dotyczy indeksacji danej strony. Bardzo często zdarza się, że dana strona zwyczajnie została zablokowana do indeksacji. Sprawi to, że nie pojawi się ona po prostu w wynikach wyszukiwania. Za blokowanie strony odpowiedzialny jest najczęściej plik robots.txt.
Aby mieć zatem pewność, że nasza strona jest poprawnie indeksowana w wyszukiwarce warto wpisać w oknie wyszukiwarki polecenie site:nazwanaszejstrony.pl i sprawdzić czy otrzymamy rezultaty.

Dodatkowo można do tego celu wykorzystać udostępnione przez samo Google narzędzie Search Console i tam sprawdzić jak wygląda indeksacja naszej strony.

Dość poważnym błędem są też zduplikowane lub też co gorsza puste znaczniki <meta>. Chodzi tutaj o dokładnie dwa znaczniki tego rodzaju <title> oraz <meta description>. Ten pierwszy jest bezpośrednio odpowiedzialny za to jak strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania. Powinie być zatem unikalny i zawierać słowo kluczowe na jakim nam zależy.

Natomiast znacznik <meta description> pozwala na uzupełnienie dodatkowych informacji na temat danej strony.

Inny częsty błąd podczas prowadzenie na własną rękę działań SEO to brak umieszczenia na stronie nagłówków. Nagłówki <h1> <h2> itd to podstawa podczas wyróżnienia treści na stronie. Powinny znajdować się na każdej podstronie i zawierać słowo kluczowe.

Na sam koniec warto wspomnieć też o braku treści na stronie oraz co gorsze – kopiowaniu treści na różnych podstronach. Wyszukiwarka Google jest bardzo wyczulona na wszelkie duplikaty i patrzy na tego rodzaju strony mniej przychylnym okiem. Dobrze zatem będzie upewnić się, że każda strona posiada unikalne treści.

 

Dodaj komentarz