Najczęstsze błędy podczas optymalizacji strony
Zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google wymaga nie tylko ciekawego i wartościowego contentu ale również optymalizacji całej strony pod kątem SEO. Niestety nadal wiele osób biorąc się za optymalizowanie witryny poprawiając kilka błędów tworzy kilka nowych przez co efekt końcowy nie jest adekwatny do włożonej pracy. W tym artykule podpowiemy zatem jakie są najczęstsze błędy podczas optymalizacji strony www i jak ich unikać.
Jednym z nagminnie pojawiających się błędów jest wewnętrzne linkowanie z atrybutem nofollow. Linki typu nofollow stosujemy w przypadku gdy chcemy zasygnalizować algorytmom wyszukiwarki Google iż nie do końca ufamy zawartości stron do których one kierują. Ponadto linkując daną stronę dzielimy się z nią częścią swojej mocy według algorytmów Google. Z tego też względu używanie linków typu nofollow powinno występować jedynie gdy mamy do czynienia z linkiem reklamowych lub też w jakiś sposób nie ufamy danej stronie i nie chcemy dzielić się z nią naszą mocą.
Z tego też względu używanie linków wewnętrznych z atrybutem nofollow w menu lub też treści artykułu jest sporym błędem pod kątem pozycjonowania.
Kolejnym pojawiającym się często błędem jest brak kanonicznych adresów. Tego typu adresy jasno wskazują jaka jest pierwotna wersja treści i wskazują wyszukiwarkom co powinny zaindeksować. Wykorzystanie kanonicznych adresów pozwala zabezpieczyć stronę przed zaindeksowaniem wielu powieleń danej podstrony.
Innym błędem podczas optymalizacji jest błędne linkowanie zewnętrzne. Analogicznie jak w przypadku linkowania wewnętrznego warto zastanowić się co i jak będzie linkowane z naszej strony. Sporym błędem jest stosowanie zbyt dużej liczby linków wychodzących.
Następnym pojawiającym się problemem są błędy w adresach URL. Po pierwsze mowa tutaj o braku przyjaznych adresów, braku podziału na kategorie ( dotyczy to szczególnie dużych serwisów online ). Chodzi również o występowanie kilku adresów prowadzących do tej samej podstrony. Mamy wtedy do czynienia z tak zwanym powielaniem contentu i jest to negatywnie odbierane przez algorytm wyszukiwarki Google.