Jakie wymagania musi spełnić reklama Google AdWords?
Masz przygotowane treści do swojej reklamy AdWords i już zastanawiasz się co zrobisz z zyskami jakie przyniesie jej uruchomienie? Jest to piękna perspektywa ale aby stała się realna musisz oprócz rzeczywiście dobrej reklamy uzyskać akceptację samego Google. Jak wiadomo reklamy muszą spełniać określone standardy gdyż w przeciwnym razie zostaną zwyczajnie odrzucone. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć wam jakie wymagania musi spełnić reklama Google AdWords.
Ogólnie możemy przyjąć, iż zasady Google AdWords koncentrują się na kilku głównych aspektach takich jak niedozwolone treści, wymagania techniczne, niedozwolone praktyki oraz treści które podlegają ograniczeniom. Tutaj w głównej mierze skupimy się na wymaganiach redakcyjnych gdyż to one przysparzają użytkownikom najwięcej kłopotów.
Google w pierwszej kolejności wymaga aby prezentowane reklamy były wysokiej jakości. Muszą być zatem czytelne, w pełni zrozumiałe oraz bardzo precyzyjnie nawiązywać do działalności firmy czy też oferowanych produktów. Tekst reklamowy nie może być zbyt ogólnikowy oraz musi zawierać poprawne dane. Co również istotne Google oczekuje, że nie tylko tekst reklamy będzie wysokiej jakości ale również sama treść na stronie do której reklama kieruje będzie ponadprzeciętna pod tym względem.
Google stawia też bardzo wysokie wymagania pod względem stylu i pisowni. Odrzucone zostaną bowiem reklamy które będą zawierać wykrzykniki w nagłówku czy też reklamy korzystające z wielu powtórzeń lub innych przykuwających wzrok zabiegów. Istotne jest też to iż reklamy nie mogą wykorzystywać bardzo ogólnikowych wezwań do działania takich jak “kliknij to” czy “zobacz to”. Absolutnie nie dopuszczalne są też wszelkie błędy ortograficzne jak i gramatyczne ( chyba, że błędna ortograficznie nazwa to znak towarowy do którego mamy prawa ).
Istotne jest także użycie dużych liter. Google AdWords kara nadmierne stosowanie wielkich liter. Wyjątek stanowią tutaj po raz kolejny znaki towarowe.
Dostosowanie się do opisanych wymogów reklam Google AdWords jest niezwykle istotne. Celem Google jest pomoc reklamodawcom w dotarciu do jak największej liczby klientów. Stąd liczne obostrzenia i wymagania. Niedostosowanie się do wytycznych może doprowadzić do odrzucenia danej reklamy a w najgorszym przypadku do zawieszenia domeny którą chcemy reklamować.