Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jakie dane w AdWords śledzić aby realizować wyznaczone cele?

Jakie dane w AdWords śledzić aby realizować wyznaczone cele?

Jakie dane w AdWords śledzić aby realizować wyznaczone cele?

Istnieje wiele technik reklamowych jakie można zastosować w sieci. Jednak to kampanie typu Google AdWords cieszą się największą popularnością i stanowią podstawę strategii reklamowej większości mniejszych jak i większych firm. Nie ma w tym nic dziwnego. Google AdWords przynosi bowiem bardzo dobre rezultaty jeżeli tylko wiemy jak odpowiednio skutecznie prowadzić kampanię. AdWords udostępnia bowiem wiele opcji i narzędzi które pozwalają optymalnie ustawić wyświetlane reklamy. Istotne jest również określenie celów naszej kampanii. W tym artykule skupimy się zatem na tym jakie dane w AdWords śledzić aby realizować wyznaczone cele.

google adwords

google adwords

Ogólnie można przyjąć, że kampanie tworzy się w jednym z czterech celów. Będzie to albo pozyskanie ruchu dla naszej strony, wzrost sprzedaży, zwiększenie świadomości marki lub też zwiększenie czynnika ROI ( czyli po prostu zwrotu z inwestycji ).

Skupmy się zatem na pierwszym przypadku czyli zwiększeniu ruchu w witrynie. Jest to szczególnie przydatne w przypadku sklepów internetowych które celują w sprzedaż określonych produktów. Przydatne okaże się też w przypadku popularyzacji różnego rodzaju prowadzonych akcji – jak zbieranie funduszy na określony cel. Jeżeli zatem zależy ci na zwiększeniu ruchu to istotnymi elementami kampanii będą kliknięcia użytkowników oraz współczynnik klikalności. Kolejnym ważnym czynnikiem będzie skuteczność słów kluczowych. Na sam koniec sprawdzić trzeba będzie jakie słowa wyszukują użytkownicy. Należy zatem na bieżąco analizować o co pytali użytkownicy i dopasować to do naszych reklam.

A w jaki sposób mierzyć dane związane ze wzrostem sprzedaży w sklepie? Tutaj  trzeba skupić się na analizie danych konwersji ( chodzi o analizowanie danych i przeznaczenie większej części budżetu na słowa które zwyczajnie odznaczają się lepszym współczynnikiem konwersji ). Konieczne będzie także odpowiednie dopasowanie stron docelowych. Musisz mieć pewność, że strona docelowa jest bezpośrednio powiązana z produktem czy usługą którą zamierzasz sprzedać lub promować.

A w jaki sposób badać zwiększenie świadomości marki w Google AdWords? Na pewno konieczne będzie sprawdzanie ilości wyświetleń jak i wzrostu zaangażowania użytkowników. Istotne będzie też zwiększeni zasięgu aby dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Innym ważnym czynnikiem będzie zwiększenie częstotliwości wyświetlania reklam abyś mógł kontrolować ilu użytkowników i jak często wyświetla oni twoje reklamy.

Dodaj komentarz