Jak zwiększyć ruch organiczny w sklepie www?

Celem każdego biznesu internetowego jest wzrost liczby klientów z miesiąca na miesiąc. Kluczowym krokiem do takiego stanu rzeczy jest zadbanie o to aby wzrósł ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania. W tym artykule podpowiemy zatem jak zwiększyć ruch organiczny w sklepie www.

ruch organiczny na stronie

ruch organiczny na stronie

Pierwszym krokiem będzie przeprowadzenie audytu SEO. Wszystkie informacje zawarte w prawidłowo stworzonym audycie pozwolą poprawić elementy strony www które mają przełożenie na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Zatem wprowadzenie zalecanych w audycie poprawek może przynieść niemal natychmiastowe rezultaty w postaci lepszej widoczności strony w wyszukiwarce Google.

 

Następnym krokiem do zwiększenia ruchu organicznego na sklepie www jest publikacja wysokiej jakości treści. Jeżeli w naszych artykułach czy też publikacjach będziemy poruszać interesujące tematy możemy liczyć na udostępnienie ich potem w mediach społecznościowych a przez to dużo większe zasięgi. Dodawanie nowych treści to także znakomity sposób aby znaleźć miejsce na nowe słowa kluczowe. Można publikować je ukryte w treści blogowych wpisów, poradników, tutoriali czy też zestawień top 10. Oprócz tego regularna publikacja treści pozwala w znaczący sposób polepszyć linkowanie wewnętrzne na stronie oraz zdobyć dodatkowy ruch na domenie ( jako, że użytkownik będzie spędzał na stronie więcej czasu poświęcając go na lekturę wpisów ).

Warto nadmienić iż podczas przygotowania artykułów dobrze jest się posłużyć narzędziem Google Keyword Planner które to pozwala dobrać słowa kluczowe z największym potencjałem.

Następnym sposobem jest skorzystanie z możliwości jakie daje filtrowanie. Filtrowanie po różnych atrybutach produktów jest bardzo popularne w sklepie www. Pomoże to klientom wybrać produkt który dokładnie ich interesuje. Jak jednak filtrowanie ma przełożyć się na wzrost ruchu organicznego? Jeżeli struktura sklepu jest poprawna to będziemy w stanie indeksować filtrowanie ( pod warunkiem iż nie dochodzi do duplikacji treści ) zwiększając tym samym site danej strony nawet kilkukrotnie.

 

Na sam koniec nie wolno zapomnieć o stosowaniu tagów. Podczas pisania i dodawania nowych artykułów warto wykorzystać tagi. Nie można jednak przesadzić z ich ilością. W zależności od poruszanego tematu optymalnie będzie użyć od trzech do czterech tagów.