Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak zwiększyć liczbę zakupów w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć liczbę zakupów w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć liczbę zakupów w sklepie internetowym?

Prowadzisz sklep internetowy ale liczba konwersji jest znacznie niższa niż oczekiwałeś? Pora zatem coś z tym zrobić i wprowadzić zmiany na stronie sklepu. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak zwiększyć liczbę zakupów w sklepie internetowym.

jak zwiększyć ilość zakupów w sklepie www

jak zwiększyć ilość zakupów w sklepie www

Pierwszym błędem który najczęściej przewija się w większości sklepów jest brak wyraźnego wezwania do działania na stronie. Jeżeli klient odwiedzający dany sklep www nie widzi od razu komunikatu który mówi mu co znajdzie na stronie, jakie odniesie korzyści czy też co ma zrobić aby dokonać zakupu to możesz spodziewać się, że w większości przypadków zwyczajnie opuści on dany sklep. Musisz zatem upewnić się, że każdego klienta wita stosowny komunikat który daje jasno do zrozumienia z jakiego rodzaju asortymentem ma do czynienia i w jaki sposób może dokonać zakupu.

Inną przyczyną słabej sprzedaży może być błędnie dobrana kolorystyka na stronie. Zdarza się, że paleta barw jest błędnie dobrana do asortymentu i klient otrzymuje sprzeczny sygnał. Błędne może być również dobranie kolorów w istotnych miejscach na stronie – na przykład tych odpowiedzialnych za dodanie produktu do koszyka. Wszelkie tego rodzaju elementy powinny być maksymalnie kontrastowe aby użytkownik łatwo je zauważył.

Innym błędem mającym wpływ na mniejszą sprzedaż są też kiepskie opisy produktów. Najczęstszym błędem jest powielanie opisów dostarczonych od producenta lub dystrybutora. Jak wiecie Google nie lubi zduplikowanych treści. Warto więc postawić na unikalne opisy produktów. Dodatkowo dobrze będzie, jeżeli zostaną one napisane językiem korzyści.

Na sam koniec warto również pamiętać iż do pozyskania klienta istotne jest pokazanie, że zaufali nam już inni. Nic nie realizuje tego zadania lepiej niż moduł opinii klientów na stronie. Jak pokazują badania klienci dużo chętniej wybierają produkty, które zostały już pozytywnie ocenione przez innych.

Innym błędem jest brak wyraźnego zaznaczenia czasu realizacja danego zamówienia. Dobrze by było aby tego typu informacja znalazła się już na stronie produktu. Przykładem sklepu który bardzo dobrze realizuje ten element jest chociażby http://e-hurtownia-opakowan.pl

e-hurtownia-opakowań strona produktu

e-hurtownia-opakowań strona produktu

 

Dodaj komentarz