Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Celem każdego internetowego biznesu jest zwiększenie sprzedaży a tym samym zysków. Niestety nie wszyscy przedsiębiorcy mają świadomość jak poprawić konwersję w swoim sklepie internetowym. Poprzez stosowane analizy i przeprowadzone testy można sprawić aby współczynnik klientów którzy dokonali zakupu był coraz to większy. W tym artykule podpowiemy zatem jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym.

konwersja

konwersja

Kluczem jest sprawienie aby proces zakupowy był możliwie jak najszybszy i prosty. Zatem przycisk dodania produktu do koszyka musi być zawsze w widocznym miejscu a sam proces zakupu czy też rejestracji na stronie uproszczony do absolutnego minimum.

Wiele zależy też od użytych na stronie zdjęć czy też materiałów wideo. Trzeba zatem upewnić się, że są one wysokiej jakości i przedstawiają produkt w najbardziej atrakcyjny sposób. Dobrym rozwiązaniem jest też postawienie na widok produktu w 3D lub krótką prezentację wideo. Dodatkowo warto skupić się na zaprezentowaniu klientowi zalet danego towaru zamiast przedstawiać mu suche fakty na temat produktu.

Następnym krokiem do poprawienia współczynnika konwersji jest postawienie na wysokiej jakości opis produktu. Jego zdaniem jest dostarczenie w atrakcyjny sposób klientowi wszystkich niezbędnych informacji na temat danego towaru. Warto również postawić na dwa rodzaje opisów. Jeden w krótkiej formie oraz drugi, nieco bardziej rozbudowany.

Na współczynnik konwersji w sklepie ogromny wpływ ma także koszt wysyłki oraz oferowane metody płatności. W przypadku tych drugich trzeba upewnić się, że będziemy oferować możliwie jak najszerszy wybór przewoźników. Tak aby klient mógł wybrać formę dostawy dopasowaną do swoich własnych preferencji. Odnośnie kosztów dostawy to nic nie przyciąga klienta bardziej do dokonania zakupu niż informacja o darmowej wysyłce. Warto zatem rozważyć jej wprowadzenie – na przykład po przekroczeniu pewnego pułapu wartości koszyka.

Na sam koniec nie można zapomnieć o sprawnym i szybkim kontakcie. On również ma wpływ na polepszenie wskaźnika konwersji na stronie. Upewnijmy się zatem, że zaoferujemy klientowi kilka metod kontaktu z nami a na wszystkie pytania będziemy odpowiadać w możliwie jak najszybszy sposób.

Dodaj komentarz