Jak zoptymalizować sklep www pod kątem klientów
Celem każdego właściciela sklepu internetowego jest to aby uzyskać jak najlepsze wyniki sprzedażowe. Optymalizacja sklepu mająca na celu zwiększenie konwersji to jedna z podstaw aby móc cieszyć się rosnącymi zyskami. W tym artykule pokażemy wam kilka sprawdzonych metod które będą stanowić odpowiedź na pytanie jak zoptymalizować sklep www pod kątem klientów.
Po pierwsze klienci bardzo cenią sobie indywidualne podejście. Ważne jest zatem aby obecnie personalizować wszelkie komunikaty jakie pojawiają się na stronie sklepu www. Jeżeli zatem zajmujesz się sprzedażą odzieży to warto już na głównej stronie dać klientowi wybór z którą kategorią ubrań jest zainteresowany a następnie wyświetlać mu produkty dopasowane do jego preferencji.
Kolejnym ważnym krokiem jest informowanie o darmowej dostawie. Opcja darmowej dostawy to obecnie jeden z bardziej skutecznych sposobów pozwalających walczyć ze zjawiskiem tak zwanych porzuconych koszyków. Jeżeli zatem tylko masz w swojej ofercie darmową dostawę to już na głównej stronie informuj o tym fakcie swoich klientów. Ważne jest również aby przypominać o darmowej wysyłce na innych miejscach strony takich jak karta produktu.
Co jednak gdy nie jesteś w stanie zaoferować opcji darmowej wysyłki? Musisz podejść do tego zagadnienia z uczciwością wobec klientów i od razu informować ich o kosztach dostawy. Jeżeli tak nie zrobisz to istnieje duża szansa, że klient poczuje się oszukany. W przypadku gdy darmowa dostawa dostępna jest dopiero po przekroczeniu danej kwoty zamówienia staraj się zachęcać klientów do przekroczenia danego pułapu cenowego. Można w tym celu wykorzystać narzędzia które będą na bieżąco informować użytkownika ile brakuje mu do darmowej dostawy.
Warto również postarać się i zbierać dane kontaktowe osób odwiedzających nasz sklep. Można tego dokonać poprzez umieszczenie newslettera na stronie.
Dodatkowo warto pokazać unikalność oferty swojego sklepu. Przedstawić korzyści jakich nie jest w stanie zapewnić konkurencja. Do tego typu rzeczy zaliczyć można na przykład bezpłatną infolinię, zwrotną przesyłkę za darmo czy też wysłużony czas na zwrot produktu.