Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak zoptymalizować kartę produktu?

Jak zoptymalizować kartę produktu?

Jak zoptymalizować kartę produktu?

Jednym z najważniejszych miejsc na stronie sklepu www jest karta produktu. To właśnie od jej zawartości w dużym stopniu zależy to czy klient zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty. W tym poradniku postaramy się wam podpowiedzieć jak zoptymalizować kartę produktu w sklepie online.

karta produktu

karta produktu

Po pierwsze trzeba postawić na jasny i klarowny tytuł produktu. To od niego zależy czy przykujemy wzrok użytkownika. Tytuł powinien być jednoznaczny i wyczerpujący – tak aby klient od początku miał jasność z jakim typem produktu ma do czynienia. Istotne będzie również zawarcie w tytule nazwy marki danego produktu co pozwoli zbudować większe zaufanie.

Kolejną istotną kwestią jest prosta i klarowna grafika. W obecnych czasach nikt nie czyta długich i rozbudowanych opisów. W pierwszej kolejności zawsze liczą się treści graficzne. Należy więc pomóc użytkownikom przekonać się do naszej oferty za pomocą różnorodnych treści graficznych. Grafika powinna przedstawiać wyłącznie sprzedawany produkt i uchwycić jego najważniejsze detale. W przypadku zdjęć istotne jest także ich tło. Najlepszym wyborem będzie kolor biały, gdyż pozwala się on skupić klientowi na tym co znajduje się na pierwszym planie.

Następnym kluczowym elementem jest przekonujący i interesujący opis. Skuteczny opis powinien zawierać wszystkie kluczowe informacje na temat danego produktu i pisany być językiem korzyści. Mowa zatem o przedstawieniu pozytywnych czynników jakie wypłyną dla klienta który zdecyduje się nabyć dany produkt.

Warto również postarać się aby opis był możliwie jak najbardziej czytelny. Wykorzystajmy zatem pogrubienia czcionki, wypunktowania i inne rodzaje formatowania które sprawią, że całość będzie dużo bardziej atrakcyjna wizualnie.

 

Na sam koniec trzeba pamiętać o umieszczeniu na karcie produktu opcji dla ocen i recenzji klientów. Pozytywne opinie innych użytkowników pozwolą przekonać jeszcze niezdecydowanych klientów do podjęcia decyzji o zakupie. Warto też zintegrować sklep z serwisami zajmującymi się opiniami na temat produktów takimi jak na przykład Opineo.

Po wprowadzeniu wszystkich opisanych przez nas zmian na pewno konwersja w waszym sklepie znacząco wzrośnie.

Dodaj komentarz