Jak zoptymalizować kartę produktową w sklepie online?
W obecnych czasach aby sklep internetowy przynosił odpowiednie zyski musi być dostosowany do wymagań jakie stawia wyszukiwarka Google. Tylko dobrze zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki sklep ma tak naprawdę szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji. Jednym ze sposobów aby zoptymalizować sklep pod tym kątem jest odpowiednie zaprojektowanie karty produktowej. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć wam jak zoptymalizować kartę produktową w sklepie online.
Pierwszym krokiem na tej drodze będzie zadbanie o to aby adres url strony produktu był przyjazny wyszukiwarkom internetowym jak i samym użytkownikom. Powinien zatem posiadać on w swojej strukturze nazwę produktu i jakieś jego charakterystyczne cechy jak kolor czy też rozmiar w przypadku na przykład odzieży.
Kolejny krok to zadbanie o to aby nazwa produktu znalazła się w znaczniku <title> oraz nagłówku H1. Ma to bardzo duże znaczenie dla wyszukiwarek i wpływa na pozycjonowanie. Znaczniki H1 są zarezerwowane w większości dla słów kluczowych które w tym przypadku stanowić będą nazwy poszczególnych produktów.
Natomiast zawartość <title> powinna być generowana automatycznie właśnie w oparciu o nazwę produktu. Można pokusić się również o umieszczenie tam innych ważnych cech danego produktu jak kolor czy rozmiar. Znacznik <title> powinien zazwyczaj generowany być w oparciu o prosty schemat: nazwa produktu + nazwa sklepu
Nie bez znaczenia dla pozycji w wyszukiwarce będzie też grafika i materiały wideo zamieszczone na karcie produktu. Żyjemy w czasach gdy większość treści przyswajana jest w formie graficznej. Bardzo rzadko zdarza się aby klienci najpierw patrzyli na opis produktu a dopiero potem na zdjęcia. Upewnijmy się zatem, że produkt posiada wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające jego najważniejsze cechy. Warto aby produkt przedstawiony został na neutralnym, białym tle a rozdzielczość samego zdjęcia była wysoka.
Istotne jest również upewnienie się iż każde zdjęcie posiada atrybut alt co pozwoli skuteczniej zaindeksować go w wyszukiwarce Google.
Na sam koniec nie można zapomnieć o odpowiednim opisie produktu. Najlepszą praktyką jest stworzenie własnych opisów w których za pośrednictwem języka korzyści opiszemy cechy danego towaru. Starajmy się unikać gotowych opisów dostarczanych przez producenta gdyż mogą one zostać potraktowane przez wyszukiwarkę Google jako duplikacja treści.