Jak zoptymalizować kartę produktową w sklepie internetowym?
Każdy sklep internetowy posiada jedno newralgiczne miejsce, które w dużej mierze ma wpływ na to czy klient zdecyduje się na dokonanie zakupu. Miejscem tym jest oczywiście karta produktu czyli strona która zawiera wszelkie informacje o danym produkcie i ma zachęcić klienta do dokonania zakupu. Poniżej przedstawimy wam zatem sprawdzone sposoby na to jak zoptymalizować kartę produktową w sklepie internetowym.
Pierwszym krokiem na drodze optymalizacji powinno być zadbanie o jednoznaczne tytułu towaru na karcie produktu. Tytuł ma duże znaczenie do tego aby przykuć uwagę potencjalnego klienta. Trzeba jednak zadbać o to aby był jednoznaczny. Co przez to rozumieć? Chodzi o to aby jasno komunikował klientowi co znajdzie na danej stronie. Dodatkowo sugeruje się aby w tytule produktu zawsze zawrzeć nazwę marki towaru. W ten sposób zbudujemy zaufanie wokół danego towaru.
Innym istotnym elementem karty produktu jest umieszczenie tam przejrzystych grafik. Żyjemy w czasach gdy użytkownicy nie mają czasu na czytanie długich szpalt tekstu i chcą szybko dostać wszelkie niezbędne informacje. Tutaj z pomocą przychodzą właśnie grafiki. Jeżeli będą przejrzyste i w prosty sposób zaprezentują najważniejsze zalety produktu to zwiększymy szansę na sprzedaż. Istotnym elementem grafik produktowych jest też kolor tła. Najlepszym wyborem będzie tutaj zdecydowanie się na jasno, białe tło. Sprawia to, że cała uwaga użytkownika skupia się na samym produkcie i nie jest rozpraszana przez inne elementy.
Mimo, że jak wspomnieliśmy wcześniej ludzie raczej nie chcą czytać długich opisów produktów to nie można ich całkowicie pominąć. Liczy się to aby ich forma była atrakcyjna i w jakiś sposób przyciągała uwagę klienta. Opis powinien zatem zawierać najbardziej istotne informacje o danym produkcie i w głównej mierze skupić się na przedstawieniu korzyści jakie będą płynąć dla klienta z jego posiadania. Tworząc opisy skupmy się też na tym aby zawrzeć w nich różnego rodzaju wypunktowania i wylistowania. W ten sposób staną się one czytelniejsze i łatwiejsze w odbiorze.
Na sam koniec nie można zapomnieć o umieszczeniu opinii innych klientów na karcie produktowej. Pozytywna ocena innego klienta to jeden ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży danego towaru.