Jak zarabiać na stronie www lub blogu?
Twoja strona www lub też blog cieszy się sporą popularnością a ty chciałbyś to przełożyć na realne pieniężne zyski? Jeżeli tak to ten poradnik jest właśnie dla ciebie. W tym artykule omówimy podstawowe sposoby które podpowiedzą Ci jak zarabiać na stronie www lub blogu.
Ogólnie możemy wydzielić kilka sposobów w jakie możemy monetyzować naszą stronę www. Może to być na przykład reklama PPC/CPC, mogą to być różnego rodzaju programy partnerskie, w grę wchodzi też współpraca z markami czy też sprzedaż własnych produktów lub wiedzy za pośrednictwem strony lub bloga. Wspomniane metody monetyzacji postaramy się przybliżyć w dalszej części artykułu.
Zacznijmy zatem od pierwszego wspomnianego sposobu czyli reklamy. Monetyzacja przy pomocy banerów czy też reklam tekstowych to nic nowego i obecna jest od wielu lat. Niestety coraz bardziej ta metoda przestaje być opłacalna w związku z rosnącą świadomością użytkowników i coraz chętniejszym wykorzystywaniem wtyczek do blokowania reklam. Mimo wszystko jeżeli chcecie zdecydować się na taki model monetyzacji to jedyne co musicie zrobić to założyć konto w portalu reklamowym takim jak Google AdSense i wygenerowany tam kod dodać na stronę.
Możliwości zarobkowe z takiej formy reklamy w największym stopniu zależą od tematyki bloga lub strony oraz ruchu jaki on generuje. Rozliczenie bowiem następuje w modelu za kliknięcie lub też za odsłonę.
Następną metodą są programy partnerskie. Opierają się one na współpracy między sklepem internetowym lub inną firmą a właścicielem danego bloga lub strony www. Pierwsza grupa zyskuje na sprzedaży produktów a druga dostaje prowizję za zakup z odnośnika ze strony www lub bloga. Istnieją sieci afiliacyjne które skupiają tego rodzaju firmy i chętnych do zamieszczenia ich oferty. Można zatem dopasować sprzedawany asortyment do tematyki danego bloga lub strony www.
Kolejną metodą jest współpraca z markami. Najczęściej pojawia się ona w postaci konkursów czy też różnego rodzaju wpisów i recenzji. Czasami są to też publikacje postów sponsorowanych. Tego rodzaju formę współpracy marki zachowują jednak dla bardziej znanych i rozpoznawalnych stron czy też blogów. Musisz zatem móc się pochwalić sporym audytorium aby skorzystać z tego rodzaju monetyzacji.