Jak wybrać odpowiednią platformę e-commerce pod kątem SEO?
Każdy biznes musi opierać się na solidnych fundamentach. Zwłaszcza jeżeli mówimy o biznesie internetowym. Rozpoczęcie przygody z handlem w internecie powinniśmy zatem zacząć od wyboru odpowiedniej platformy e-commerce. Istotne jest jednak nie tylko czy dany system będzie miał funkcjonalność na jakiej nam zależy ale także to czy jego pozycjonowanie będzie proste i efektywne. Z tego też względu w tym artykule podpowiemy wam jak wybrać odpowiednią platformę e-commerce pod kątem SEO.
Trzeba już od początku zaznaczyć, że na rynku dostępny jest bardzo szeroki wybór platform e-commerce. Od płatnych, przez darmowe aż po autorskie systemy. Wszystkie one są w innym stopniu przygotowane do działań nakierowanych na SEO. Projektowanie sklepów www w dużym stopniu jest też zależne od naszego wyboru w tym względzie.
Jak jednak określić który z systemów e-commerce będzie przyjazny działaniom pozycjonerskim? Otóż powinien on dawać możliwość ustawienia przyjaznych adresów URL, pozwolić na określenie nagłówków na każdej z podstron, zezwolić na optymalizację metadanych. Dodatkowo powinien umożliwić wdrożenie linków kanonicznych, dać możliwość ustawienia przekierowań oraz dostarczyć narzędzi które pozwolą walczyć z duplikacją treści.
Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym systemom e-commerce pod tym względem. Z płatnych będzie to Shoper. Pozwala on wdrażać optymalizacje title i description. W panelu sklepu znajdziemy także sekcję odpowiedzialną za meta keywords. Mamy więc tutaj dostęp do pewnych kwestii optymalizacyjnych. Minusem jest jednak to, że sklep posiada zamknięty silnik i jedynie właściciele platformy są w stanie wprowadzić jakieś dodatkowe zmiany i usprawnienia.
Następnie pora na omówienie darmowej platformy PrestaShop. Jej silnik jest otwarty więc każdy może wprowadzić do niego zmiany według własnych upodobań. Dodatkowo sklepy na Prestashop mogą być wzbogacane o dodatkową funkcjonalność na pomocą wtyczek.
Pod kątem SEO możliwa jest podstawowa optymalizacja z poziomu systemu. Mowa chociażby o linkowaniu wewnętrznym, przyjaznych adresach URL czy też edycji metadanych.
Na sam koniec przyjrzymy się jeszcze platformie Magento. Ona również opiera się na darmowym silniku, który każdy może zmodyfikować. Z tego też względu pod kątem SEO bez problemu zmienimy w nim nagłówki, metadane oraz adresy URL.