Jak uniknąć konieczności obniżenia ceny w sklepie www?
Walka o klienta ceną to jeden z najpopularniejszych sposobów przedsiębiorców na osiągnięcie przewagi nad konkurencją. Obniżanie ceny mimo, że pomoże pozyskać nam klienta to długofalowo może doprowadzić do sytuacji gdy nasz biznes przestanie przynosić oczekiwane zyski. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć wam jak uniknąć konieczności obniżenia ceny w sklepie www.
Zacznijmy od tego iż istnieje kilka powodów dla których twoja konkurencja mogła obniżyć ceny. Mogą oni na przykład chcieć pozbyć się partii towaru której za chwilę skończy się termin przydatności. Może też potrzebuje szybko pozbyć się towaru aby odzyskać płynność finansową lub też zwolnić miejsce na magazynie na nowe kolekcje. Na tego typu działania konkurencji lepiej nie odpowiadać obniżkami ceny u siebie. Analogicznie jeżeli konkurencja postanowiła obniżyć ceny dla danej grupy docelowej ( powiedzmy dla emerytów ) to również obniżki ceny u Ciebie na sklepie powinny dotyczyć tylko tej grupy.
Zastanówmy się jednak jak uniknąć konieczności obniżania ceny. Można tego dokonać stosując kilka sprytnych sztuczek. Pierwszym jest wykorzystanie wariantów cenowych. Jeżeli dany klient narzeka na cenę to najlepszą opcją będzie wprowadzenie do oferty jeszcze droższego towaru. Wtedy to co oferujesz będzie jawić się klientowi jako tańsza alternatywa.
Innym sposobem na zmylenie klienta odnośnie cen jest zastosowanie innej jednostki sprzedażowej. Butelka napoju gazowanego może w jednym sklepie kosztować trzy złote a w drugim pięć. Nie znaczy to jednak, że ta tańsza jest taka sama. Może mieć ona mniejszą pojemność ( półtora litra zamiast dwóch itd. )
Inną metodą jest rozbicie ceny na kilka składowych i wyeksponowanie tej na którą klient zwraca większą uwagę. Pomoże to przyciągnąć go do twojej oferty mimo iż finalnie zapłaci tyle samo co u konkurencji.
Ostatnim sposobem na uniknięcie obniżania cen jest wprowadzenie opłat za rabaty lub dostawę. Wystarczy spojrzeć na przykład ostatniej oferty Allegro odnośnie darmowej wysyłki czy też zagranicznego Amazon Prime. Klient płaci abonament upoważniający go do darmowej wysyłki czy też określonych rabatów. Unikasz zatem niejako kosztów związanych z obniżkami cen danego towaru.