Jak przygotować wysokiej jakości treści na stronę?
Algorytmy Google bardzo cenią sobie treści które są przyjazne użytkownikom. Rozwiązują ich problemy i odpowiadają na dręczące ich pytania czy też zagadnienia. Wielu twórców skupia się jednak jedynie na merytorycznej zawartości swoich publikacji całkowicie pomijając fakt, że muszą być one też łatwe i proste do przyswojenia przez ogół. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć jak przygotować wysokiej jakości treści na stronę.
Bez dwóch zdań podstawą każdej publikacji jest tekst. Ma on odpowiadać na pytania użytkowników lub rozwiewać ich wątpliwości związane z daną kwestią. Trzeba zatem upewnić się, że publikowany tekst będzie tematyczny oraz w pełni zrozumiały pod względem językowym. Przyda się w tym celu ustalenie do kogo kierujemy naszą publikację. Czy są to osoby starsze, dzieci a może młodzież? Pozwoli nam to idealnie dopasować słownictwo oraz sposób w jaki zamierzamy przekazać dane treści.
Gdy mamy już przygotowany tekst trzeba zadbać o jego odpowiednie formatowanie. Najlepiej gdy każdy temat zostanie przedstawiony w osobnym akapicie oraz aby w miarę możliwości były one podobnej długości. Dobrą praktyką jest też wykorzystanie śródtytułów.
Na atrakcyjność odbioru danego tekstu mają również wpływ wszelkiego rodzaju grafiki, filmy i inne treści wizualne. Trzeba jednak pamiętać aby wszelkie treści graficzne były związane tematycznie z tym o czym piszemy. Grafiki powinny być również odpowiednio rozmieszczone na stronie aby stanowiły dopełnienie tekstu. Jeżeli kierujemy publikację do starszych odbiorców to powinniśmy wybrać obrazy o stonowanych kolorach. W przypadku młodszych możemy pozwolić sobie na bardziej wyraziste barwy.
Jednak nawet najlepiej przygotowany i sformatowany tekst nie przyciągnie do nas czytelników jeżeli nie zadbamy o jego odpowiednią widoczność w wyszukiwarce. Istotne jest więc też pozycjonowanie danego artykułu w wyszukiwarce.
Na sam koniec nie można zapomnieć o chwytliwym tytule. To właśnie na podstawie jego treści najczęściej zapada decyzja o tym czy daną publikację przeczytać czy też nie. Tytuł nie powinien jednak odbiegać od poruszanego tematu i nawiązywać do tego co znajduje się w treści artykułu.