Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak przygotować sklep internetowy na świąteczny szał zakupowy?

Jak przygotować sklep internetowy na świąteczny szał zakupowy?

Dla branży e-commerce listopad i grudzień to najgorętszy okres w roku. W tych miesiącach okazje zakupowe pojawiają się co kilka dni.  Do takich okazji warto przygotować się z wyprzedzeniem. Dlatego akcję marketingową związaną ze świątecznym szałem zakupowym należy pilnie zaplanować i zacząć działać już dziś!

Okazje zakupowe w e-commerce

Okazje zakupowe w e-commerce

Rynek e-commerce powiększa się z roku na rok m.in. dlatego, że zwiększa się zaufanie Polaków do transakcji zawieranych online. Według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2017” w Polsce blisko 26,5 miliona osób korzysta z Internetu. Natomiast kupowanie w polskich sklepach internetowych deklaruje aż 54% z nich! Z tego powodu sprzedawcy mogą liczyć w listopadzie i w grudniu nawet na kilkukrotnie wyższe przychody niż w pozostałych miesiącach. Nie dziwi więc fakt, że w tym okresie także e-sklepy pracują ze zdwojoną siłą. Jest to związane z preferencjami zakupowymi Polaków, którzy aktywizują się “zakupowo” w związku z określonymi wydarzeniami w trakcie roku kalendarzowego. Warto przypomnieć jakie to wydarzenia i okazje zakupowe w e-commerce:

  • Black Friday (24 listopada) to początek sezonu zakupowego przed Świętami, na całym świecie sklepy organizują wyprzedaże.
  • Cyber Monday (27 listopada) to odpowiedź e-commerce na Czarny Piątek, w e-sklepach pojawiają się obniżki cen i wyprzedaże.
  • Andrzejki (29 listopada) W Polsce Andrzejki są obchodzone bardzo hucznie, dlatego to kolejna doskonała okazja dla sprzedawców na zwiększenie przychodów.
  • Mikołajki (6 grudnia) Przed tym dniem w zakupowy szał wpadają rodzice i dziadkowie, aby obdarować najmłodszych członków rodziny oraz siebie nawzajem.
  • Boże Narodzenie (24-26 grudnia). W tym okresie wszyscy dają sobie prezenty – to prawdziwy “grad” podarunków!
  • Sylwester (31 grudnia) Przed świętami i tuż po nich klienci szukają kreacji na sylwestrowy bal, wzrasta także konsumpcja ekskluzywnych produktów.

Jak powiększyć bazę odbiorców?

Okres przedświąteczny sprzyja zbieraniu kontaktów do potencjalnych klientów. Dzieje się tak dlatego, że od wydarzeń tupu: Mikołajki czy Black Friday, konsumenci oczekują wyjątkowych okazji zakupowych. Jest to powód, dla którego mogą przestać być lojalni wobec marki, z której usług korzystali dotychczas. Należy im tylko przedstawić korzystną ofertę. Czas około-świąteczny sprzyja kupowaniu prezentów dla najbliższych i przyjaciół, dlatego dla e-commerce pojawia się ogromna szansa na pozyskanie nowych klientów. Z wyprzedzeniem należy informować o tym, że w przygotowaniu są specjalne, niepowtarzalne zniżki dla wszystkich subskrybentów. Kanały, które pomogą reklamować zapisy i promocje to oczywiście media społecznościowe. Ważne, aby warunkiem otrzymania świątecznej zniżki, był zapis do bazy mailingowej e-sklepu.

Powitanie klienta w e-sklepie

Jeśli w sklepie internetowym spodziewamy się przypływu nowych klientów, należy ustawić odpowiednią wiadomość powitalną za pomocą autorespondera. Warto wiedzieć, że około 58% osób otwiera taką wiadomość, więc warto tę szansę wykorzystać. Jeśli zbieranie kontaktów do potencjalnych klientów rozpocznie się na długo przed promocją, nie trzeba od razu wysyłać kodów na obiecaną obniżkę cen. Można wcześniej rozesłać mail z interesującą treścią tekstową i wizualną oraz podziękowanie za dołączenie do listy subskrybentów. Należy oczywiście dołączyć przypomnienie, że niedługo odbiorca może spodziewać się zapowiedzianego rabatu z uwagi na okazje zakupowe w e-commerce.

Dodaj komentarz