Jak prowadzić firmowy fanpage?

Firmowy profil na Facebooku to swoistego rodzaju wizytówka firmy dzięki której klienci mogą Cię znaleźć i zapoznać się z twoją ofertą. Należy zatem postarać się aby prezentował się on jak najbardziej profesjonalnie i zachęcał internautów do wchodzenia w interakcję. W tym artykule postaramy się zatem podpowiedzieć początkującym przedsiębiorcom jak prowadzić firmowy fanpage.

firmowy fanpage

firmowy fanpage

Zacznijmy zatem od tematyki publikowanych wpisów. Prowadząc firmowy fanpage będziemy musieli pozbyć się przywiązania do własnych gustów czy też poczucia humoru a skupić na tym czego mogą chcieć od nas klienci i co ich zainteresuje. Dobrą praktyką będzie zatem stworzenie tak zwanych person czyli profili klientów którzy mogą trafić na nasz fanpage.

 

Nawet w przypadku gdy publikujesz jakiś zabawny czy humorystyczny content na fanpageu postaraj się aby był on zawsze powiązany z branżą w jakiej operujesz. Szerokim łukiem omijaj jednak wrzucanie zabawnych filmików w żaden sposób nie związanych z tym czym zajmuje się twoja firma. Klienci mają zupełnie inne oczekiwania wobec firmowych profili niż zaśmiecanie ich humorystycznymi treściami.

Następnym ważnym zagadnieniem będzie ustalenie szczegółowego harmonogramu prowadzonych działań. Musisz zatem ustalić częstotliwość, regularność jak i czas publikacji wpisów. Jeżeli chodzi o częstotliwość to należy postarać się znaleźć kompromis miedzy sporadyczną publikacją a zbyt duża nachalnością. W zależności od branży częstotliwość będzie się więc różnić. W większości przypadków optymalnym rozwiązaniem będzie publikacja co drugi dzień.

 

Innym istotnym elementem jest regularność wpisów czy swoistego rodzaju przyzwyczajenie klientów do tego kiedy mogą spodziewać się publikacji na fanpage’u. Z tego też względu dobrze będzie ustalić kiedy publikujemy posty związane z naszymi realizacjami a kiedy pojawi się jakiś luźniejszy wpis.

Na sam koniec pozostaje jeszcze ustalić godziny kiedy będziemy publikować wpisy. Najlepiej będzie tego dokonać sugerując się statystykami udostępnianymi przez Facebook. Dzięki nim zbadasz w jakich godzinach można zaobserwować wzrost fanów którzy są aktywni i to na tej podstawie ustalić godzinę publikacji. Staraj się zatem zawsze publikować w godzinach szczytu.