Jak promować lokalną firmę w Google?

Jak zdobyć wysoką pozycję dla lokalnej firmy w wynikach wyszukiwarki Google? To pytanie na które odpowiedzi szuka bardzo wielu małych przedsiębiorców którzy skupiają się na lokalnej działalności. W tym artykule postaramy się wam zatem podpowiedzieć kilka sprawdzonych sposobów na to jak promować lokalną firmę w Google.

lokalna firma seo

lokalna firma seo

Na samym początku należy nadmienić iż pozycjonowanie lokalnego biznesu będzie różniło się od siebie w zależności od tego gdzie działamy oraz w jakiej branży operujemy. Wypozycjonowanie strony www i wizytówki Google w małej miejscowości może wyglądać zupełnie inaczej niż w średniej wielkości mieście. Wszystko zależy od konkurencji jaka działa na danym terenie oraz wielu różnych czynników.

Bez względu jednak na to gdzie dana firma działa kilka praktyk zawsze gwarantuje sporą szansę na sukces. Pierwszą, podstawową kwestią jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Musi ona zostać zweryfikowana i połączona z kontem Google właściciela danej firmy. Warto aby w wizytówka Google Moja Firma była dobrze uzupełniona, aktualna, nie posiadała duplikatów, zawierała odnośnik do firmowej strony oraz posiadała dużą ilość wysokiej jakości zdjęć.

Kolejnym istotnym elementem jest firmowa strona www. To tutaj masz pełną kontrolę nad prezentacją swojej firmy. Google przykłada dość sporą wagę do tego jakie informacje zawarte są na danej stronie. Im więcej wartościowej treści będzie posiadać twoja strona www tym lepszy wpływ będzie mieć na pozycję wizytówki twojej firmy w wynikach wyszukiwania.

Aby to było możliwe twoja firmowa strona powinna być bezproblemowo zaindeksowana przez roboty Google, mieć stosowną strukturę, być wyposażona w certyfikat SSL, cechować się szybkim ładowaniem oraz poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Istotne będą również takie elementy jak linkowanie wewnętrzne strony oraz tytuły i meta opisy znajdujące się na firmowej stronie www.

Na sam koniec nie wolno zapomnieć o reklamie firmy za pomocą biznesowych katalogów oraz portali. Wykorzystanie takich stron jak Zumi, Panorama Firm czy PKT to klucz do dobrej widoczności w sieci. Aby zatem podnieść pozycję swojej wizytówki Google Moja firma musisz postarać się aby nazwa twojej firmy była widoczna na dużej ilości portali ze spisem firm.