Jak promować firmę w mediach społecznościowych?
Media społecznościowe to na ten moment najbardziej popularny kanał komunikacji między ludźmi w internecie. Ciężko jednak jest się przebić ze swoim przekazem bez posiadania pewnej wiedzy na temat tego co sprawdza się w social mediach a co nie. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak promować firmę w mediach społecznościowych aby odnieść sukces.
Na samym początku zaznaczmy, że marketing społecznościowy to zupełnie nowa dziedzina marketingu która bardzo szybko się rozwija. Mimo iż dotyczy ona nowoczesnych i ciągle zmieniających się technologi to w gruncie rzeczy opiera się na sprawdzonych mechanizmach psychologicznych.
Pierwszym krokiem do odniesienia sukcesu w mediach społecznościowych jest planowanie. Nasz plan działania powinien brać pod uwagę wszystkie najbardziej kluczowe zagadnienia i odpowiedzieć na pytania w stylu kim są odbiorcy do których kierujemy przekaz oraz jakich narzędzi najlepiej użyć aby do nich dotrzeć.
Należy też wziąć pod uwagę iż każda platforma społecznościowa jest różna i trzeba to brać pod uwagę podczas planowania. To co sprawdzi się na Facebooku już nie przyniesie takiego efektu na Snapchacie itd.
Przygotowując się do publikacji treści w social media trzeba zawsze najpierw przemyśleć co chcemy pokazać naszym klientom a dopiero potem działać. Zanim więc opublikujemy post sprawdźmy kilkukrotnie jego treść i przemyślmy konsekwencje jakie może on wywołać.
Warto również cały czas śledzić działania konkurencji. Bardzo dużo firm kieruje swój przekaz do bardzo podobnej grupy odbiorców więc istotne jest aby śledzić jak konkurencja radzi sobie na rynku i unikać ich błędów oraz wdrażać metody które się sprawdzają.
Miejmy też na uwadze aby nasza cała komunikacja za pośrednictwem mediów społecznościowych była jak najbardziej spójna. Każdy z naszych wpisów powinien być elementem większej całości która ma wywołać zaplanowany przez nas efekt.
Tworząc wpisy trzeba też pamiętać o tym, że muszą one w jakiś sposób angażować użytkowników. Najlepszym sposobem jest zadanie jakiegoś pytania lub prośba o wyrażenie przez użytkowników ich opinii na dany temat. Trzeba jednak pamiętać aby unikać w tego typu pytaniach kontrowersyjnych treści, które mogły by podzielić potencjalnych klientów na dwa różne obozy.