Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak pozyskać klientów dzięki content marketingowi?

Jak pozyskać klientów dzięki content marketingowi?

Jak pozyskać klientów dzięki content marketingowi?

Sposobów na pozyskanie klientów w internecie jest całkiem sporo. Jednym z bardziej skutecznych jest jednak postawienie na wysokiej jakości treści. Dobrej jakości teksty i inne publikacje na stronie czy też treści multimedialne nazywamy właśnie content marketingiem. Za jego pomocą można w prosty sposób zaangażować klientów, zaciekawić ich ofertą czy też wywołać potrzebę posiadania danego produktu. Content marketing to też doskonały sposób aby pozycjonowanie stron www przynosiło coraz to lepsze rezultaty. W tym artykule skupimy się głównie na tym jak pozyskać klientów dzięki content marketingowi.

content marketing

content marketing

Po pierwsze musimy sobie wyjaśnić jak wygląda cykl życia treści na stronie gdyż ma to ogromne znacznie dla działań marketingowych. Na początku następuje oczywiście etap kreacji czyli ustalenie naszych celów oraz stworzenie samych treści. Kolejny etap to publikowanie przygotowanych artykułów, poradników czy innych wpisów na stronie lub współpracującym z naszą stroną portalem. Następny etap jest związany z zasięgiem. Wtedy to specjaliści podejmują działania których celem jest jak największe rozpowszechnienie naszych publikacji i tym samym dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Ostatni etap to natomiast konwersja czy badanie jakie efekty przyniosła przygotowana przez nas kampania.

Tutaj w przypadku określonych na początku celu sprawdza się takie aspekty jak to czy wzrosła sprzedaż w sklepie, czy liczba odwiedzających sklep klientów powiększyła się itd.

Skoro wyjaśniliśmy już kwestię życia treści w sieci to możemy zastanowić się nad głównym pytaniem, czyli tym jak content marketing może pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

Badania jasno pokazują, że content marketing ma bardzo znaczący wpływ na wyniki sprzedażowe. Wszystko przez kilka ważnych aspektów. Jest to na przykład fakt iż klienci którzy to otrzymują dobrze dopracowane i spersonalizowane newslettery. Tego typu maile są w stanie wydać nawet o kilkadziesiąt procent więcej w danym sklepie.
Content marketing który skupia się na rozwiązywaniu realnych problemów klientów czy też wyborze danego produktu jest w stanie skutecznie przekonać klienta do dokonania zakupów właśnie w naszym sklepie.

Dodaj komentarz