Jak poznać oczekiwania klientów?
Jesteś przekonany, że oferowany przez Ciebie produkt jest wysokiej jakości jednak nie wiesz w jaki sposób zakomunikować ten fakt klientom? Nie wiesz co chcieli by usłyszeć aby przekonać się do twojej oferty? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Podpowiemy bowiem w nim jak poznać oczekiwania klientów.
Poznanie oczekiwań grupy docelowej to jeden z kluczowych elementów do skutecznej sprzedaży. Jak jednak tego dokonać? Jedną opcją jest wcielenie się w rolę klienta i samodzielna próba odgadnięcia jego potrzeb i oczekiwań. Druga metoda opiera się na wykorzystaniu narzędzi dostarczających kluczowych w tym względzie informacji. Na co klienci zwracają uwagę, jakie funkcje są dla nich najważniejsze oraz jakich informacji potrzebują aby dokonać decyzji o zakupie?
Pierwszym krokiem do poznania potrzeb klientów jest dokładne sprawdzenie o co tak naprawdę pytają osoby zainteresowane zakupem danego towaru. Należy zatem zbadać czego tak naprawdę chcą się dowiedzieć oraz jakie przełożenie będzie to miało na ich decyzję odnośnie zakupu. Pozwoli Ci to na późniejsze przygotowanie informacji które idealnie odzwierciedlą jego potrzeby.
Można do tego celu wykorzystać na przykład wyszukiwarkę Google. Jak wiadomo obecnie niemal wszyscy klienci używają jej aby znaleźć interesujący ich produkt. Klient wpisuje słowo kluczowe lub też dane zapytanie i oczekuje, że w wynikach pojawią się strony które będą rozwiązywały jego problem. Jak zatem wykorzystać ten fakt?
Otóż wystarczy tylko wpisać nazwę konkretnego produktu i sprawdzić co w połączeniu z daną frazą podpowie wyszukiwarka. Same podpowiedzi bazują bowiem bezpośrednio na tym co najczęściej wpisywali internauci. Pozwoli to również sprawdzić jakie marki danego produktu są najbardziej popularne w oczach klientów.
Innym pomocnym narzędziem będzie Answer the public. Pozwoli bowiem poznać ci pełne zapytania oraz sformułowania wpisywane przez internautów. Wyniki prezentowane są dodatkowo w formie wykresów i tabeli aby były bardziej czytelne.
Kolejnym narzędziem które pozwoli sprawdzić oczekiwania klientów jest Keyword Planner. Pozwala on bowiem w prosty sposób sprawdzić wolumen danego zapytania. Po wpisaniu konkretnego słowa dowiemy się jak wygląda średnia miesięczna liczba zapytań dla niego.
Dodatkowo aby sprawdzić oczekiwania klientów można wykorzystać jeszcze jedno narzędzie od Google – Trends. Pozwala ono sprawdzić jak prezentuje się sezonowość danego produktu.