Jak poprawnie zaindeksować sklep internetowy?
Sklep internetowy to doskonały sposób na to aby pozyskać nowych klientów i cieszyć się z większych zysków. Aby było to jednak możliwe konieczne jest zadbanie o jego widoczność w internecie. Służy temu pozycjonowanie stron internetowych czyli zbiór technik, które mają sprawić iż dana witryna znajdzie się wysoko w naturalnych wynikach Google. Żeby jednak dana strona pojawiła się w wyszukiwarce powinna zostać najpierw przez nią zaindeksowana. W związku z tym w tym artykule skupimy się na tym jak poprawnie zaindeksować sklep internetowy.
To, że dana strona a w szczególności sklep www posiada wiele podstron wcale nie oznacza, że wszystkie one powinny znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Wynika to po części z tego, że pewna ich część jest zwyczajnie mało wartościowa pod względem treści i nie ma potencjału w generowaniu ruchu. Drugim powodem jest fakt, że niektóre podstrony ze względów bezpieczeństwa nie powinny pojawiać się w wynikach wyszukiwania.
Z tego też względu należy zadbać aby indeksowane były tylko te potrzebne i wartościowe podstrony przez co zwiększy się potencjał SEO danego sklepu www lub witryny internetowej.
Zastanówmy się zatem jak zablokować strony przed indeksacją. Istnieją dwie metody rozwiązania tego zagadnienie. Pierwsza to wykorzystanie pliku robots.txt natomiast drugi to użycie tagu ,,noindex” który powinien znaleźć się w sekcji <head>
Metody te mają jednak subtelne różnice. Robots.txt pozwala zablokować odwiedzanie adresó URL ale też całych katalogów i blokuje pobranie treści podstron które dany katalog zawiera. Noindex natomiast też blokuje indeksacje podstrony ale jednocześnie umożliwia pobranie jej zawartości.
A jakie strony dokładnie powinny być wykluczone z indeksacji? Z całą pewnością powinny zostać pominięte w indeksacji podstrony wymagane przez literę prawa czyli regulaminy, informacje o RODO itd.
Poniżej przedstawiamy 6 typów podstron, które są najczęściej blokowane przed indeksacją.
Pominięte powinny być też strony logowania, odzyskiwania hasła czy rejestracji na stronie. Są one koniczne w każdym sklepie www. Nie generują one ruchu ani też wartościowych treści. Dlatego można je spokojnie pominąć.
W indeksacji pominąć można też podstrony wyników wyszukiwania. Wszystko przez to, że ich indeksowanie mogłoby doprowadzić do powstania dużej ilości z duplikowanych treści. Czegoś co jest bardzo źle widziane przez algorytmy wyszukiwarki Google.