Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak optymalizować konwersję w sklepie internetowym?

Jak optymalizować konwersję w sklepie internetowym?

Jak optymalizować konwersję w sklepie internetowym?

Prowadząc biznes internetowy najistotniejsze jest zadbanie o wysoki stopień konwersji. Czym jest dokładnie konwersja? Pojęcie to ma wiele znaczeń. W dużym stopniu zależy od tego jaki rodzaj działalności prowadzimy i jaki jest nasz cel biznesowy. Konwersja to bowiem nic innego jak wykonanie przez klienta działania na którym nam zależy. Dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego czy pobranie pliku. W związku z tym w poniższym artykule skupimy się na tym jak optymalizować konwersję w sklepie internetowym.

konwersja

konwersja

Podobnie jak na pozycjonowanie stron internetowych wpływ ma bardzo wiele czynników również w przypadku konwersji skuteczność zależy od wielu zmiennych. Na samym początku należy zwrócić uwagę na wygląd sklepu internetowego oraz UX czyli jego przyjazność dla użytkowników. Jeżeli sklep będzie się prezentował pod względem wizualnym zwyczajnie kiepsko to klienci mogą zrezygnować z zakupów. Mało intuicyjne menu czy też uciążliwa nawigacja między kategoriami może doprowadzić do bardzo podobnego efektu.

Sama szybkość działania sklepu jest tutaj również całkiem istotna. Jeżeli na otwarcie się strony klient będzie musiał czekać zbyt długo to najpewniej uda się on do konkurencji zamiast tracić czas na czekanie.

Szybkość działania strony można również rozpatrywać pod kątem tego czy klient jest w stanie dokonać zakupu w miarę sprawnie. Jeżeli wymuszamy na kliencie przed zakupem wypełnienie długiego i skomplikowanego formularza rejestracyjnego to możemy go skutecznie zniechęcić do finalizacji transakcji.

To jednak nie wszystko. Na konwersje mają wpływ również treści na stronie. Klienci lubią mieć w jednym miejscu dokładne informacje dotyczące produktu który ich interesuję. Oprócz tego dobrej jakości treści pomagają w pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania.

Na konwersje mają wpływ też inne czynniki. Takie jak komfort zakupowy. Mowa tutaj o wydłużonym czasie na zwrot towaru czy też możliwości jego bezpłatnego odesłania. Tego typu detale w wielu przypadkach zaważają na decyzji klienta co do dokonania zakupu. Warto zatem postarać się aby wprowadzić takie udogodnienia dla użytkowników.

 

Dodaj komentarz