Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie?

Jak media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie?

Jak media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie?

Media społecznościowe na dobre zagościły w naszej codziennej rzeczywistości. Wszyscy ich używamy, spędzając z dnia na dzień coraz więcej czasu przeglądając profile znajomych czy też komunikując się z bliskimi. Co jednak z biznesowym aspektem używania social mediów? Czy duża aktywność w social media przekłada się na wysokie pozycje? Zazwyczaj nie. Ale istnieje inny związek. Strony które zajmują wysokie pozycje zazwyczaj mogą też pochwalić się bardzo dużą liczbą aktywnych użytkowników w kanałach społecznościowych. Zastanowimy się zatem w tym artykule jak media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie.

Jak media społecznościowe wpływają na pozycjonowanie

media spolecznosciowe i seo

Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym mediom społecznościowym w naszym kraju i sprawdźmy czy mają one bezpośrednie przełożenie na pozycję strony www. Na sam początek niekwestionowany gigant czyli Facebook. Jak mówią statystyki korzysta z niego już prawie 1,5 miliarda osób na całym świecie. Linki zamieszczane na profilu Facebookowym posiadają atrybut nofollow, więc nie przekazują bezpośrednio mocy ale stanowią świetne narzędzie do budowania dobrych relacji z klientami a przez to pomaga podnieść autorytet naszej strony czy też sklepu.

Kolejny serwis to Google+. Z racji tego, że jest to produkt samego Google jest on też nieco bardziej uprzywilejowany niż inne media społecznościowe. Linki z serwisu Google plus posiadają już atrybut dofollow i przekładają się dzięki temu na wyniki wyszukiwania. Miarą sukcesu na tej platformie społecznościowej jest jednak zdobycie dużej liczby zaangażowanych odbiorców oraz tworzenie wysokiej jakości contentu. Wymaga to czasu i zaangażowania ale na pewno przyniesie pozytywne rezultaty.

Kolejnym popularnym serwisem społecznościowym jest Twitter. W Polsce bardzo często używany przez celebrytów czy też polityków. Co interesujące Google ma dostęp do strumienia tweetów dzięki czemu wyszukiwarka może indeksować używane przez użytkowników hastagi. Dzięki temu możemy mieć wpływ na ruch na danej stronie.

Pinterest to medium społecznościowe które ma jedynie pośredni wpływ na pozycjonowanie strony. Może mieć jednak duże znaczenie przy pozyskiwaniu ruchu na stronę. Linki umieszczone na Pintereście posiadają atrybut nofollow jednak same treści umieszczane w serwisie mogą być już indeksowane przez Google.

Na sam koniec LinkedIn. Ten serwis posiada już atrybut dofollow w zamieszczanych linkach przez co jest znakomitym miejscem aby generować ruch na naszą stronę.

Jeżeli chcecie aby profesjonaliści zajmowali się prowadzeniem dla was działań pozycjonerskich i wykorzystali potencjał jaki drzemie w mediach społecznościowych to najlepiej będzie skorzystać z usług firmy E-prom http://e-prom.com.pl/

Dodaj komentarz