Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Jak dotrzeć do klientów z generacji Z?

Jak dotrzeć do klientów z generacji Z?

Jak dotrzeć do klientów z generacji Z?

Prowadzicie sprzedaż internetową i nie jesteście przekonani do której grupy odbiorców warto trafić ze swoją ofertą? Może się wam wydawać, że osoby które urodziły się po roku 1998 stanowią na razie marginalny odsetek grup docelowych na rynku. Jak się okazuje nie ma nic bardziej mylnego. Według danych statystycznych obecni nastolatkowie to jedna z najmocniejszych grup nabywczych która co najważniejsze posiada własne środki finansowe by owe zakupy opłacić. W tym artykule podpowiemy wam zatem jak dotrzeć do klientów z generacji Z czyli tych urodzonych właśnie po 1998 roku.

generacja z

generacja z

Nie ma się co oszukiwać. Już w przeciągu kilku najbliższych lat to właśnie pokolenie generacji Z będzie stanowiło najsilniejszą grupę nabywczą. Jeżeli więc na razie skupiasz się z targetowaniem sprzedaży do tak zwanych milenialsów to najwyższa pora skierować też swój wzrok w stronę generacji Z.

Główną różnicą między pokoleniem generacji Z a ich nieco starszymi kolegami jest całkowita zmiana postrzegania marek. Siłą na której fundamentach stoją największe obecnie marki świata to konsekwentne komunikowanie wartości. Klient nie kupował Pepsi tylko radość płynącą z zakupu itd.

Młodsi nabywcy też oczywiście przyswajają tego rodzaju przekaz ale nie są już aż tak bardzo do niego przywiązani. Nie liczy się więc już dla nich samo oznaczenie czy brand ale raczej doznania jakie jest on czy dany produkt dostarczyć. Podczas podejmowania decyzji na temat zakupu prestiż danej marki schodzi już na dalszy plan. Liczy się tylko to czy dany produkt jest w stanie w pełni wyrazić osobowość kupującego. Z tego też względu na znaczeniu zyskują takie kwestie jak autentyczność, ekologia czy też fair trade.

Jak zatem dopasować markę do generacji Z? Markami które zyskują popularność wśród młodzieży są te które kreują konkretny styl życia. Na przykład klienci marki Nixon jeżdżą na desce i surfują a wśród ambasadorów marki można spotkać zwykłych, szarych ludzi którzy fascynują się tymi dwoma dyscyplinami sportu.
Dodatkowo produkt który dostarczasz musi budować pozytywne doświadczenie. Musi on mieć przełożenie na efektywność oraz lifestyle. Dlatego w ostatnich latach na znaczeniu zyskały produkty takie jak zegarki smart.

 

Należy mieć też na uwadze, że według badań nowe pokolenie Z poświęca znacznie mniej uwagi konsumowanym treściom. Wszystko za sprawą tego jak docierają do nich informacje – przewijają oni ekran smartfonu lub też prowadzą rozmowy poprzez komunikatory przy odpalonym radio lub telewizji.

Dodaj komentarz