Jak budować świadomość marki w sieci?

Często zdarza się iż dana firma może pochwalić się całkiem dobrymi wynikami finansowymi. Ciągle się rozwija jednak nadal bardzo niewielu klientów jest w stanie się z firmą utożsamić. Ponadto klienci którzy już raz skorzystali z usług nie są zbyt skłonni do ponownego skorzystania z oferty mimo tego, że wszystkie zlecenia zostają wykonane wzorcowo. Co zrobić w takiej sytuacji? Recepta jest tylko jedna. Stworzenie mocnego wizerunku marki czyli branding. W tym artykule postaramy się wam podpowiedzieć jak budować świadomość marki w sieci.

branding

branding

Każdy biznes opiera się na ciągłym rozwoju i powiększaniu zysków. Jednak aby było to możliwe trzeba dać się poznać klientom. Najlepiej będzie to uczynić poprzez branding naszej firmy czy też usług. Musimy jednak na początku dobrze poznać klienta. Znać jego oczekiwania, to w jaki sposób rozumuje i jaką wiedzę posiada. Mając do dyspozycji tego rodzaju informacje będziemy w stanie stworzyć profil naszej działalności. Następnie poprzez dobrze dobrane działania marketingowe sprawić aby nasza marka utkwiła w świadomości użytkowników.

Należy tutaj nadmienić iż każda rzecz o jakiej pomyśli klient w odniesieniu do danego przedsiębiorstwa jest marką. Może to być jakaś chwytliwa nuta która została wykorzystana w reklamie oferowanego przez nas produktu, jeżeli tylko po jej usłyszeniu przed oczami klienta maluje się nasz towar. Tak wiec brand to nic innego jak skrót którym posługuje się klient aby określić daną firmę. I tak w zależności od tego na jakim polu działa dana firma, marka może być rozpoznawana po wielu elementach. Wśród nich można znaleźć na przykład samą nazwę i slogan.

Sama nazwa marki jest jednym z najistotniejszych elementów mających przełożenie na komunikację marki. Wymaga ona dogłębnej analizy rynku i konkurencji. Nazwa zawsze musi być łatwa do zapamiętania i wpadać w ucho. Dodatkowo należy postawić na unikalność. Nie ma potrzeby ryzykowania pomylenia naszej marki z zupełnie inną tylko poprzez wybranie podobnej nazwy.

Slogan też należy do bardzo istotnych elementów budowania marki. Jest on swoistym rozszerzeniem idei jaką ma nieść nazwa firmy. Slogan powinien nawiązywać do nazwy firmy lub stanowić jej wyjaśnienie.

Następnym kluczowym elementem po którym często identyfikowana jest firma to logo oraz prezentacja wizualna. Jak wykazują przeprowadzone badania to właśnie logo stanowi najczęściej zapamiętywany przez klientów element danej firmy. Dobrze zatem jest zaprojektować logo które będzie równocześnie utożsamiane z nazwą. Projektując logo warto też postawić na prostotę. Zbyt skomplikowane kreacje graficzne najczęściej nie będą w stanie przykuć uwagi odbiorcy. Tworząc logo warto też zwrócić uwagę na dobór odpowiednich czcionek i kolorów.