E-mail marketing dla początkujących
Żyjemy w dobie gdzie do pozyskania klienta używa się wszelkich dostępnych metod. Mimo coraz to nowszych rozwiązań nadal istnieją jednak stare sprawdzone sposoby. Zaliczyć do nich trzeba e-mail marketing. Mimo swojego leciwego wieku w świecie marketingu nadal stanowi bowiem jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zachęcenie klienta do dokonania zakupu czy też kontaktu z nami. W tym poradniku udowodnimy, że e-mail marketing dla początkujących nie powinien być wcale taki straszny.
Po pierwsze przygotowując kampanię e-mail marketingową trzeba się upewnić, że nasze maile będą dopasowane do urządzeń mobilnych. Mimo, że nadal bardzo wiele osób używa komputerów stacjonarnych to liczba osób przeglądających internet za pośrednictwem smartfonów ciągle rośnie. Jeżeli wiadomość mailowa będzie się źle wyświetlała na takich urządzeniach to stracimy potencjalnych użytkowników. Statystyki jasno pokazują, że ponad połowa wiadomości mailowych jest w pierwszej kolejności odbierana na urządzeniach mobilnych.
Kolejnym krokiem powinno być personalizowanie wiadomości mailowych do klientów. Trzeba wywołać w kliencie poczucie, że ma dla nas ogromne znaczenie. Zaczynajmy więc wiadomości od słów ,,Witaj … imie nazwisko” lub ,,Drogi imie nazwisko”. Spersonalizowane wiadomości mailowe to obecnie przyszłość tego rodzaju kampanii. Personalizacji potrafi poprawić wyniki kampanii nawet o 20 procent.
Wysyłając e-maile marketingowe do klientów trzeba także dołożyć wszelkich starań aby nie zostały one potraktowane jako Spam. Jeżeli klienci nie poczują, że wiadomości pochodzące od Ciebie posiadają jakąś wartość dodaną ( kod rabatowy, promocja, specjalnie przygotowana dla nich oferta ) to najpewniej zaczną ją oznaczać jako spam. Decydując się więc na wysłanie kampanii mailingowej trzeba zaoferować coś w zamian klientom.
Na sam koniec trzeba pamiętać, że nie tylko treść wiadomości ma znaczenie ale również to jak prezentuje się ona wizualnie. Jeżeli nie będzie ona od razu przykuwała uwagi klienta to najpewniej nie przeczyta on też znajdującej się w niej treści. Dostępne dane naukowe jasno pokazują, że ludzki umysł dużo lepiej i szybciej przyswaja treści graficzne niż tekst. Trzeba zatem dołożyć starań aby kampania mailowa posiadała odpowiednią szatę graficzną.