Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Dlaczego warto zainstalować Facebook Pixel?

Dlaczego warto zainstalować Facebook Pixel?

Dlaczego warto zainstalować Facebook Pixel?

Serwisy społecznościowe to jeden z lepszych sposobów na dotarcie ze swoją ofertą produktową do klientów. Prym wiedzie tutaj Facebook ze swoją olbrzymia baza użytkowników. Facebook sam stara się również dostarczyć marketingowcom odpowiednie narzędzia mające pomóc w sprzedaży. Jednym z nich jest Pixel, który znacząco usprawnia prowadzenie wszelkich kampanii marketingowych. W tym artykule postaramy się zatem wytłumaczyć wam dlaczego warto zainstalować Facebook Pixel na stronie swojego sklepu www.

facebook pixel

facebook pixel

Pierwszym czynnikiem jest fakt iż Pixel Facebook zainstalowany na danej stronie internetowej automatycznie śledzi większość standardowych konwersji które to mogą mieć miejsce na stronie. Mowa tutaj o takich konwersjach jak wyświetlenie zawartości, dodanie produktu do koszyka, inicjacja transakcji czy też pozyskanie kontaktów. Jeżeli jednak interesująca cię konwersja nie znajduje się na standardowej liście Pixela to możesz ją określić w sposób ręczny. Pozwoli to na wyświetlanie reklam osobom które z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowane przedstawioną ofertą.

Kolejną zaletą użycia Pixela jest fakt, że Facebook bardzo dobrze zna wszystkich odbiorców zainteresowanych prezentowaną przez ciebie oferta. Wszystkie wartościowe z twojego punktu widzenia zdarzenia są zapisywane wraz z informacją o zachowaniu danego użytkownika który je wykonał. Pozwala to zatem na zbudowanie własnej grupy odbiorców którzy będą cały czas zainteresowani ofertą.

Ponadto zainstalowanie Facebook Pixel pozwala na wykorzystanie potencjału remarketingowego nie tylko w kampaniach typu Google Ads. Jeżeli z powodzeniem stosujesz tego rodzaju marketing to warto zastosować go również na Facebooku. Może się nawet okazać, że pod względem finansowym Facebook będzie bardziej atrakcyjną alternatywą dla remarketingu niż Google Ads. Bez instalacji Facebook Pixel nie będziesz jednak w stanie trafić ze swoją kampanią remarketingową do użytkowników Instagrama, Messengera czy tez samego Facebooka.

Instalacja Facebook Pixel to również sposób na optymalizację ponoszonych na reklamę kosztów. Dzięki Pixelowi będziesz w stanie szybciej dotrzeć do klientów którzy realnie zainteresowani są ofertą a to pozwoli zaoszczędzić środki na budowanie takowej grupy docelowej.

Dodaj komentarz