Dlaczego warto prowadzić firmowy blog?
Doczekaliśmy się czasów gdy wysokiej jakości content jest jednym z podstawowych elementów składowych skutecznej promocji biznesu w internecie. Regularnie dodawane treści, które pomagają rozwiązać problemy użytkowników to praktycznie gwarancja generowania większego ruchu na stronie. A czy może być lepsze miejsce do dzielenia się wartościowym contentem niż blog? W związku z tym w tym poradniku skupimy się na znalezieniu odpowiedzi na pytanie dlaczego warto prowadzić firmowy blog.
Zacznijmy zatem od tego, że główną zaletą prowadzenia bloga jest możliwość pozyskania ruchu z wyszukiwarki internetowej. Wszystko dzięki temu, że Google wyświetla poszczególne publikacje które składają się z bardziej skomplikowanych wyrażeń ( czyli fraz kluczowych długiego ogona ) lub też takich w formie pytania. Ułatwia to zatem znalezienie się naszej publikacji wysoko w wynikach wyszukiwania.
Blog firmowy to także sposób na to aby pozycjonowanie stron www było skuteczniejsze. Już od jakiegoś czasu algorytmy Google nastawione są na promowanie stron, które odznaczają się bogatą, unikalną treścią. Szczególnie taką która dodatkowo jest przydatna dla użytkowników. Jeżeli zatem dbasz o regularne publikacje na blogu to jednocześnie pomagasz w pozycjonowaniu istotnych dla Ciebie fraz kluczowych.
Oprócz tego prowadzenie bloga może pomóc Ci w zdobyciu wartościowych jakościowo odnośników do twojej strony. Jeżeli treści znajdujące się na Twoim blogu są rzeczywiście przydatne i pomocne to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że informacje o nich pojawią się też na innych blogach czy też forach.
Dodatkowo należy zwrócić uwagę, iż aktualizowany na bieżąco blog jest w stanie generować dużo więcej leadów. Według statystyk strony posiadające większą liczbę podstron ( czyli w domyśle posiadające więcej contentu ) są w stanie generować nawet sześciokrotnie więcej leadów sprzedażowych niż strony których liczba podstron jest mniejsza niż około sto.
Firmowy blog to też świetne narzędzie do budowania wizerunku marki lub też nas samych jako eksperta. Publikując pomocne treści stajemy się w oczach klientów osobą godną zaufania i bogatą w doświadczenie oraz wiedzę. Nie trzeba tutaj nikogo przekonywać iż merytoryczny content będzie dobrym sposobem na przekonanie do siebie klientów w każdym biznesie.
Na sam koniec trzeba wspomnieć też o tym, że blog to dobry sposób na zbudowanie bazy mailingowej którą w przyszłości będziesz mógł wykorzystać do działań marketingowych.