Dlaczego warto prowadzić blog internetowy?
Od jakiegoś czasu można zauważyć na świecie tendencję do pojawiających się jak grzyby po deszczu blogów internetowych. Bardzo wiele osób wykorzystuje do tego celu darmowe platformy jak WordPress czy też blogger. Nie powinno to nikogo dziwić ponieważ blogowanie staje się coraz bardziej intratnym zajęciem. Dzisiaj postaramy się wam odpowiedzieć na pytanie dlaczego warto prowadzić blog internetowy szczególnie jeżeli mamy własny biznes lub też sklep internetowy.
Zasadniczo można przyjąć, że istnieją cztery powody dla których ludzie podejmują decyzję o prowadzeniu własnego bloga. Pierwsza z nich to chęć dokumentowania własnego życia. Drugi to założenia bloga dla hobbystów czyli opowiadaniu o swoim hobby. Trzeci powód to rozpowszechnianie informacji oraz własnych poglądów – często stosowane przez dziennikarzy. Ostatni powód założenia bloga to chęć zarabiania pieniędzy. Najczęściej poprzez zamieszenie na nim reklam lub promowanie jakiś produktów czy też marek.
Założenie bloga jest świetnym pomysłem jeżeli posiadamy firmę która prowadzi działalność w internecie. Po pierwsze blog pomaga w takim przypadku zwiększyć ruch na witrynie docelowej danej firmy. Kiedy pojawia się nowy wpis automatycznie zaindeksowana jest strona docelowa a to pomaga w uzyskaniu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania a to z kolei przełoży się na większy ruch.
Ponadto publikowanie treści które odpowiadają na pytanie mogące trapić potencjalnych klientów pozwala na zbudowanie wśród nich autorytetu i wizerunku osoby obeznanej w tematyce. Pozwala to później na lepsze promowanie własnej działalności w internecie.
Blog internetowy to także znakomite uzupełnienie jeżeli posiadamy sklep internetowy. Blog to doskonały sposób reklamowania się i zdobywania klientów z grona potencjalnych czytelników. Dlatego połączenie bloga i sklepu internetowego jest jak najbardziej naturalnym ruchem.
Blog internetowy i sklep
Ze względu na to, że blog internetowy stanowi dla firm doskonałą formę reklamowania się i zdobywania coraz szerszego grona czytelników oraz potencjalnych nabywców produktów lub usług, bardzo sensowne wydaje się połączenie bloga i sklepu internetowego. Ogólnie można przyjąć, że sklep z blogiem można połączyć na dwa sposoby. Pierwszy gdzie blog stanowi formę reklamy dla wytwarzanych przez siebie produktów oraz drugi gdzie blog stanowi alternatywną formę promocji dla sklepu.