Przejdź do treści

Jak sprzedawać w Internecie

Jak sprzedawać w internecie

Strona główna » Dlaczego warto postawić na media społecznościowe w biznesie?

Dlaczego warto postawić na media społecznościowe w biznesie?

Dlaczego warto postawić na media społecznościowe w biznesie?

Media społecznościowe szturmem wdarły się do naszej codziennej rzeczywistości. Z racji iż są tak chętnie wykorzystywane przez nas ich potencjał zauważyli również marketingowcy i stanowią one jedno z potężniejszych narzędzi jakich można użyć do promowania firmy w internecie. Postaramy się wam zatem dzisiaj odpowiedzieć na pytanie dlaczego warto postawić na media społecznościowe w biznesie?

social media

social media

Jeżeli przyjrzymy się na popularność różnego rodzaju serwisów to na pierwsze miejsce wysunie nam się z całą pewnością Facebook. Tuż za jego plecami znajdziemy natomiast YouTube czy też Twitter. Z dnia na dzień coraz więcej użytkowników zyskuje również popularnych głównie wśród młodych – Snapchat.

Zapewne jako przedsiębiorca małej firmy niejednokrotnie byliście namawiania do stworzenia firmowego profilu waszej działalności na Facebooku. Zapewne część z was poddawała w wątpliwość zasadność takiego działania, z racji przekonania iż sukces na tego rodzaju platformach społecznościowych są w stanie osiągnąć jedynie bardzo duże firmy dysponujące olbrzymimi budżetami. Jak się okazuje jest to całkowicie błędne myślenie.

Zarówno sama wyszukiwarka Google jak i naśladujący go pod tym względem Facebook dążą do dostarczenia odbiorcom jak najbardziej trafnych wyników. Chodzi tutaj w dużej części o zapytania które mogą sugerować, że intencją internauty jest zakup jakiegoś towaru. Wtedy właśnie algorytmy najpierw starają się sprawdzić, czy dla szukanej frazy można przypisać wynik związany z fizyczną lokalizacją klienta. Na frazę ,,pozycjonowanie stron” wyszukiwarka Google w pierwszej kolejności wyświetli wyniki z najbliższych miast na podstawie lokalizacji użytkownika. W ten sam sposób zadziała Facebook. Otwiera to dość duże możliwości właśnie dla lokalnych, małych firm.

Jak wiadomo zazwyczaj fani danej, lokalnej marki znają się osobiście i to właśnie jeden z czynników który sprawia, że chętniej wchodzą oni w interakcje ze stroną firmową na Facebooku jakiejś restauracji a niżeli profilu dużego koncernu.

Jeżeli więc przeglądasz profil firm zajmujących się na przykład tą samą działalnością i jedna z nich to mała firma lokalna a druga to ogólnopolska sieciówka to istnieje duże prawdopodobieństwo, że na temat tej drugiej będą wypowiadać się ludzie których absolutnie nie znasz. Nie masz nawet pewności czy ich komentarze są prawdziwe i rzetelne. W przypadku małej, lokalnej firmy najprawdopodobniej będziesz widział opinie osób które znasz. Wystarczy sobie więc odpowiedzieć tylko na pytanie jakim opiniom jesteś bardziej skłonny uwierzyć? Tutaj właśnie tkwi siła social media w lokalnym biznesie.

 

Dodaj komentarz