Dlaczego opłaca się dbać o wizerunek marki?
Gdyby postawić was przed wyborem dwóch niemal identycznych produktów, które tak realnie różnią się wyłącznie logiem marki to z całą pewnością należy stwierdzić, że jako konsumenci wybierzecie ten, którego logo będzie wydawać się wam bardziej znane. Wszystko przez to, że jako konsumenci chętniej decydujemy się na zakupy produktów marek które znamy. Z tego też względu w tym artykule skupimy się na znalezieniu odpowiedzi dlaczego opłaca się dbać o wizerunek marki.
Obecnie najczęściej opinii o danym produkcie szukamy w internecie. Z tego też względu negatywne opinie jakie pojawią się w oknie wyszukiwarki mogą być bardzo szkodliwe dla naszego biznesu. Zwyczajnie zniechęcą konsumentów do zakupów i skierują ich w stronę konkurencji. Pokazuje to jedynie jak ważny jest nasz wizerunek w internecie.
Jak pokazują statystyki, ryzyko utraty pozytywnej reputacji w oczach klientów jest uważane przez największe światowe marki jako główne i najbardziej niebezpieczne zagrożenie dla prowadzenia udanego biznesu.
Istotne jest aby opinie na temat twojej marki były jednakowoż autentyczne. Klienci są w stanie wyczuć nieuczciwość lub sztuczne próby naprawiania wizerunku. Zadbaj zatem aby umożliwić klientom dzielenie się opiniami o twojej firmie lub produktach. Jeżeli natomiast pojawia się jakieś negatywne głosy to nie udawaj, że ich nie ma. Podejmij dyskusję z klientem. Postaraj się załagodzić sytuację i rozważyć wszystkie jego sugestię. Pozwoli Ci to stać się w oczach konsumentów otwartym i rzetelnym partnerem.
W celu zadbania o wizerunek marki warto przeprowadzić również audyt wizerunkowy. Pozwoli on określić w jakich aspektach jako firma musicie jeszcze coś poprawić i na jakie rzeczy należy szczególnie uważać.
Sposobów na poprawienie wizerunku swojej marki i zwiększenie jej rozpoznawalności jest co najmniej kilka. Począwszy od konsekwentnej reklamy, która będzie metodycznie sprawiać, że dana firma kojarzyć się będzie klientom z konkretnymi wartościami, aż na nieco bardziej trywialnych metodach kończąc. Mowa tutaj chociażby o wykorzystaniu opakowania z produktem jako elementu budowania świadomości marki. Pudełka z nadrukiem, szczególnie takim z firmowym logo to doskonały sposób aby klient poczuł się wyjątkowo nabywając nasze produkty a jednocześnie droga do budowania świadomości marki u klientów.