Dlaczego newsletter jest tak istotny w marketingu internetowym?

Większość z przedsiębiorców nie zdaje sobie do końca sprawy z potencjału jaki drzemie w używaniu newslettera do przyciągnięcia do swojej oferty klientów. Wspomagany innymi rodzajami marketingu internetowego jest w stanie zbudować wokół danej firmy bogatą bazę klientów. W tym artykule postaramy się was przekonać dlaczego newsletter jest tak istotny w marketingu internetowym.

newsletter

newsletter

Po pierwsze newsletter pozwala na dotarcie do wybranych przez nas osób. W odróżnieniu do reklam na Facebooku masz pewność, że dotrze on do każdej osoby z listy mailingowej a nie jedynie do wybranej przez algorytm grupki.

Ponadto newsletter daje pełną kontrolę nad formą przekazu jaką kierujemy do klienta. W przypadku reklam w serwisach społecznościowych czy też banerów reklamowych jesteśmy zawsze ograniczeni różnego rodzaju szablonami czy też wymiarami grafik lub ilością możliwego do opublikowania tekstu. W przypadku newslettera masz natomiast pełną swobodę i możesz stworzyć projekt graficzny  idealnie dopasowany do danej grupy docelowej.

Oprócz tego newsletter daje możliwość personalizacji komunikatu. W obecnych czasach gdy społeczeństwo w dużej mierze uodporniło się na tradycyjne formy reklamy, personalizacja pozwala nawiązać dialog z potencjalnym klientem i przekonać go do zapoznania się z ofertą.

Ponadto poprzez użycie newslettera można dokonać segmentacji klientów a przez to znacząco zwiększyć współczynnik konwersji. Tworzenie tematycznych maili do danej grupy docelowej to maksymalizacja szans na to iż klikną w zaprezentowaną im reklamę.

Inną zaletą stosowania newslettera to brak ograniczeń ze strony osób trzecich. Mowa tutaj o obostrzeniach różnego rodzaju serwisów społecznościowych odnośnie reklamowania specyficznych produktów jak na przykład niebezpiecznych narzędzi czy też fajerwerków lub suplementów diety.

 

Newsletter to też idealny sposób aby zebrać dodatkowe informacje o klientach. Będziesz w stanie stwierdzić w jakich godzinach najczęściej są aktywni i w co najbardziej lubią klikać. Zebrane dane będziesz mógł później wykorzystać do udoskonalenia swoich  kolejnych kampanii reklamowych.