Czym jest USP i dlaczego warto go używać w sklepie www?

Jeżeli przyjrzymy się większości rodzimych sklepów internetowych zauważymy, że pod względem struktury i układu treści są one do siebie bardzo zbliżone i jedyne co je różni to pewne na pierwszy rzut oka trudne do zobaczenia niuanse. Właśnie jednak te niuanse są w stanie przełożyć się na konkretne efekty i przynieść wymierne korzyści. Jednym z takim elementów jest USP czyli unikalna propozycja sprzedaży której większość sklepów nie posiada. Jednak dodanie tego elementu może znacząco pomóc waszemu biznesowi. W tym artykule postaramy się wam wytłumaczyć czym jest USP i dlaczego warto go używać w sklepie www.

Czym jest USP i dlaczego warto go używać w sklepie www?

Czym jest USP i dlaczego warto go używać w sklepie www?

Jak wspomnieliśmy wcześniej USP (Unique Selling Proposition) to unikalną propozycję sprzedaży. Celem USP jest wyróżnienie danej oferty lub produktu na tle konkurencji. Dla klienta który dopiero co odwiedza nasz sklep kluczowym będzie poznanie przewag i korzyści jakie jesteśmy mu w stanie zaoferować względem konkurencji. Dlatego też odpowiednia ekspozycja tych przewag jest tak istotna. Jedną z metod jest zastosowanie tak zwanej belki korzyści znajdującej się na górze strony. Może na niej znaleźć się kilka kluczowych elementów których celem będzie przekonanie klienta do skorzystania właśnie z Twojej oferty.

Kluczowe jest to aby USP umieszczone zostało zarówno na stronie głównej jak i dostępnych podstronach. Pozwoli to na jasne i klarowne komunikowanie klientowi co tak naprawdę oferujesz mu dodatkowego względem konkurencji. Co zatem wartościowego jako sklep możemy zaoferować klientowi co odróżni nas od konkurencji. Otóż przykładowe USP może zawierać takie elementy jak: darmowa dostawa lub zwroty, wydłużony czas do zwrotu towaru, szybka dostawa w przeciągu 24 godzin, kupon rabatowy na pierwsze zakupy.

Kluczem jest tutaj umieszczenie tych informacji w widocznym miejscu. Najlepiej aby znalazło się ono gdzieś na górze strony. Tak aby zaraz po jej wczytaniu ,,rzuciły” się one w oczy klientom. Firmą która poprawnie wykorzystuje USP jest na przykład Hurtownia Opakowań – https://e-hurtownia-opakowan.pl

hurtownia_opakowan_usp

hurtownia opakowań USP

Tutaj komunikaty USP zostały umieszczone zaraz pod slajderem na stronie głównej przez co nie można ich przegapić.